04:18|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1397 - 12:20
کد خبر: 9476
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی:

حفظ یکپارچگی زمین‌های پادگان لشگر ۶۴ ارومیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است

مجموعه 72 هکتاری زمین‌های ارتش ارومیه در بافت میانی شهر قرار دارد و از جایگاهی خاص در مدیریت شهری ارومیه برخوردار است، لذا طراحی فضاهای شهری و تعیین کاربری‌های مورد نظر باید به شکلی باشد که آثار فرهنگی موجود نیز مرمت و حفاظت شود.
حفظ یکپارچگی زمین‌های پادگان لشگر ۶۴ ارومیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است

به گزارش باریش نیوز؛ تقی کهوریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در جمع اعضای کمیسیون ماده پنج آذربایجان غربی که با هدف بررسی آخرین وضعیت اراضی پادگان لشگر 64 ارومیه برگزار شد اظهار داشت: حفظ اصالت و پیشینه شهری مجموعه اراضی پادگان لشگر 64 ارومیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به پروژه طراحی فضای شهری اراضی پادگان ارومیه گفت: این مجموعه 72 هکتاری در بافت میانی شهر از جایگاه خاص در مدیرت شهری نیز برخوردار است بنابراین باید با دقت در طراحی فضاهای شهری و تعیین کاربری‌های مورد نظ آثار فرهنگی موجود نیز مرمت و حفاظت شود.

کهوریان گفت: جای تأسف است که شهر ارومیه به عنوان یک شهر تاریخی فاقد میدان بزرگ شهری است و باید برای این مهم فکری کرد.

وی افزود: در تهیه نقشه الگوی فضاهای شهری برای عرصه‌های عمومی در اراضی پادگان ارومیه با استفاده از فضاهای باز شهری ضمن ایجاد ارتباط میان این بافت با سایر کاربری‌ها در بافت‌های هم‌جوار تاکید شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: قطعاً طراحی فضای شهری پادگان ارومیه به صورت یکپارچه خواهد بود.

کهوریان تصریح کرد: پس از تعیین ضوابط برای کل این اراضی تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط باید مطابق با آن اقدام کرده و تمامی مراحل اجرای برنامه‌ها نیز در کمیته راهبری این مجموعه  نظارت و کنترل می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید