12:50|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 08 بهمن 1399 - 11:40
کد خبر: 15693
یادداشت:

ورزش آذربایجان غربی از نبود افراد متخصص در هیات های ورزشی رنج می برد

از مدت‌ها پیش، بدنه ورزش استان آذربایجان غربی از حضور افراد غیر متخصص در راس هیئت های ورزشی رنج می برد که اغلب، دارای مسئولیت های مهم در دستگاه های اداری این استان هستند.
ورزش آذربایجان غربی از نبود افراد متخصص در هیات های ورزشی رنج می برد


سرویس ورزشی باریش نیوز، حضور افراد دوشغله و اکثرا غیرمتخصص در هیئت های ورزشی آذربایجان غربی باعث نگرانی دوستداران حوزه ورزش این استان شده است بطوری که این عده، یکی از مهم ترین عوامل رکود ورزش استان را همین موضوع قلمداد می کنند.

دوستداران ورزش استان، با تاکید بر تصفیه بدنه ورزش استان از حضور تشریفاتی مسئولان، معتقدند که هم اکنون ریاست هیت های ورزشی استان آذربایجان غربی به پست هایی بی اثر، سفارشی و به نوعی کادو برای اهدا به مقامات صاحب نفوذ و مدیران سیاسی تبدیل شده است.

شاید به لحاظ قانونی منعی برای تصدی گری مسئولان سیاسی و دولتي در هیئت های ورزشی وجود نداشته باشد؛ اما به لحاظ اخلاقی، نداشتن فرصت زمانی برای رسیدگی به امور هیئت زیرمجموعه آن فرد، می تواند منجر به عدم پیشرفت و یا حتی افت فعالیت ها و موفقیت های آن هیئت و به نبال آن ورزشکاران شود.

چرا که واضح است، رسیدگی به چند حوزه مسئولیتی در این عصر عملا امکانپذیر نیست و کم گذاشتن برای هریک از مسئولیت ها نیز قطعا خیانتی اخلاقی محسوب می شود.

در حال حاضر برخی روسا توان جسمی و ورزشی نداشته و حتی در رشته هیئت تحت نظارت خود فعالیتی ندارند که ورزش و جوانان با اطلاع از این مهم به دلیل توان مدیریتی تصدی فرد در ریاست هیئت را می پذیرد.

علاقمندان حوزه ورزش در آذربایجان غربی انتظار دارند مسئولان مربوطه ‌موضوع غیر متخصص بودن و دو شغله بودن روسای هیئت های ورزشی این استان که نتیجه ای جز وارد کردن آسیب های جدی بر پیکره ورزش منطقه ندارد را با نگاهی کارشناسی و دلسوزانه پیگیری کرده و پاسخ های قانع کننده ای در برابر افکار عمومی داشته باشند.

چرا که آذربایجان غربی با دارا بودن ورزشکاران و مربیان باتجربه قطب مهم ورزشی و مرکز پرورش استعدادهای درخشان ورزشی کشور در بسیاری از رشته های ورزشی محسوب می‌شود و رفتارهای ضد و نقیض افرادی که خود را در ورزش این استان دخیل و سهیم می‌دانند، آینده ورزشی استان را با اما و اگرها روبرو می‌سازد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید