12:56|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 02 بهمن 1400 - 12:48
کد خبر: 17521
رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اعلام کرد:

۲ محور مواصلاتی مهاباد برای چهارمین روز متوالی مسدود است

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون ۲ محور مواصلاتی این شهرستان به علت کولاک برف برای چهارمین روز متوالی همچنان مسدود است.
۲ محور مواصلاتی مهاباد برای چهارمین روز متوالی مسدود است

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن خادمی گفت: در حال حاضر محور مهاباد به بوکان حد فاصله گردنه "قره بلاغ" و محور مهاباد به پیرانشهر از طرف مسیر "پسوه" به علت ارتفاع بالای برف، کولاک و عدم دید کافی مسدود شده و تردد در آنها امکان پذیر نیست.

وی با تاکید کرد بر اینکه رانندگان از سفرهای غیرضروری تا مساعد شدن شرایط امتناع کنند، ادامه داد: در صورت لزوم رانندگان ضمن رعایت نکات ایمنی از مسیرهای جایگزین (مهاباد - میاندوآب - بوکان) و (مهاباد - نقده - پیرانشهر) استفاده کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد اظهار داشت: هم اکنون تردد در سایر محورها شامل محور مهاباد به ارومیه و مهاباد به میاندوآب نیز به کندی صورت گرفته و همچنین تردد در محور مهاباد به سردشت در حد فاصله گردنه "زمزیران" نیاز به زنجیرچرخ دارد.

خادمی بیان کرد: تمام امکانات و ماشین آلات راهداری برای عملیات بازگشایی، برف روبی و نمک پاشی و همچنین ارایه خدمات به خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک آماده باش هستند.

وی از رانندگانی که قصد تردد در مسیرهای منطقه را دارند، خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت راه ها از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

در حال حاضر علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید