09:00|سه شنبه, اسفند 29 ,1402

آقا یا خانم سردبیر! در تحریریه یک رسانه «عنوان سوژه» اولین چیزی است که خبرنگاران شما به آن توجه می کنند. هرچه سوژه شما نوتر، جذابتر و عنوان آن کوتاه و گویاتر باشد، انگیزه خبرنگاران برای پیگیری آن بیشتر می‌شود. حتی ممکن است خبرنگار، همین عنوان پیشنهادی شما را برای تیتر گزارش یا گفتگوی خود انتخاب کند. تیتر یعنی همان‌چیزی که مردم برای اولین بار از این سوژه می‌بینند یا می‌شنوند. ممکن است سوژه شما ملی و حتی جهانی شود، پس در انتخاب آن دقت کنید.

1-برای سوژه پیشنهادی خود، یک عنوان انتخاب کنید.

ممکن است مخاطب سوژه شما اداره کل یک وزارتخانه در استان محل سکونت شما، یک فرماندار، نماینده مجلس یا یک وزیر باشد. و یا سوژه شما حاوی پیشنهاد تصویب یا اصلاح یک قانون در شوراهای شهر و روستا یا مجلس شورای اسلامی باشد. هم‌چنین می تواند مطالبه برخورد نهادها و سازمان‌های نظارتی یا قوه قضائیه با یک تخلف، فساد یا ویژه‌خواری باشد. فراتر از همه این‌ها، سوژه شما می‌تواند درخواست همیاری از گروه‌های جهادی، بسیجی و مردمی برای حل مشکلی باشد که نهادهای دولتی از انجام آن ناتوانند.

2-خبر شما را از چه ارگان، نهاد و یا شخصی پیگیری کنیم؟

خبرنگاران باریش سوژه هایی را که شما ارسال میکنید را پیگیری خواهند کرد. لطفا به ما بگویید که از چه طریقی باید سوژه ارسالی شما را پیگیری کنیم.

3-متن خبر را بنویسید

در کادر زیر متن خبرتان را بنویسید. در این متن سعی کنید سوژه خبری خود را با متنی روان و دلایلی قاطع به مخاطبان رسانه باریش توضیح دهید. اگر سوژه شما مربوط به یک مشکل خاص میشود لطفا راهکارهای خود رانیز در رابطه با برطرف کردن مشکل ارائه دهید.

4-تصویر مربوط به خبر را آپلود کنید

با استفاده از کادر زیر برای سوژه خود تصویری انتخاب کنید. بهتر است این تصویر بصورت مستطیل افقی و با کیفیت مطلوب باشد.

5-برای خبر خود سند اضافه کنید

اگر سندی مربوط به خبر ارسالی خود دارید لطفا برای ما ارسال کنید تا خبرنگاران باریش با قاطعیت بیشتری سوژه شما را پیگیری کنند. وجود سند تاثیر بسزایی در به نتیجه رسیدن خبر شما خواهد داشت.
برای ارسال چند فایل، میتوانید آنها را دی یک فایل زیپ (zip.) قرار دهید.

6-خودتان را معرفی کنید

از اینکه خبر خود را در رسانه باریش به اشتراک گذاشتید متشکریم. اکنون خود را به عنوان سردبیر بخش من و باریش معرفی کنید و شماره تماس یا ایمیل خود را برایمان ارسال کنید تا نتیجه پیگیری های مربوطه را به اطلاعتان برسانیم. لازم به ذکر است شماره تماس و ایمیل شما در وبسایت نمایش داده نخواهد شد.

7-انتخاب دسته

برای خبر خود یک دسته انتخاب کنید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید