13:29|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1402 - 21:06
کد خبر: 18719

بیش از ۸۱۱ هزار نفر واجد شرایط رای‌دادن در ارومیه هستند

فرماندار ارومیه گفت: ۸۱۱ هزار و ۶۱۳ نفر واجد شرایط رای دادن در این شهرستان در این دوره از انتخابات هستند که مطمئنا حضوری پرشور در پای صندوق های رای خواهند داشت.
بیش از ۸۱۱ هزار نفر واجد شرایط رای‌دادن در ارومیه هستند

غلامحسین عماری   افزود: از این تعداد ۴۱۱ هزار و ۱۹۹ نفر مرد بوده و ۴۰۰ هزار و ۴۱۴ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی با رقابت و سلامت انجام شده و تمامی فرآیندهای انتخاباتی انجام شده است، اضافه کرد: در خلق حماسه‌ای که مردم می‌آفرینند، خوشحالم که ما نیز نقشی از خودمان داریم.

وی ادامه داد: مردم ایران شگفتی ساز هستند و این را در هشت سال دفاع مقدس نیز نشان دادند و این بار نیز با تمامی تهدیدهای خارجی باز در حماسه‌های ملی پای صحنه خواهند بود.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه در هر شعبه انتخابی پنج تا هفت نفر هیات اجرایی با یک بازرس به همراه سه تا چهار ناظر شورای نگهبان مستقر می شود، اظهار کرد: ساعت هشت صبح روز جمعه به صورت همزمان درب شعبات برای ثبت حماسه ملی باز می‌شود.

عماری گفت: هر تعرفه انتخابات در شهرستان ارومیه و دیگر حوزه های انتخابیه، سه بخش است که یک فسمت آن معرفی فرد رای دهنده و بخش دوم برای اعلام نامزدهای مجلس شورای اسلامی و بخش سوم نیز برای نامزدهای مجلس خبرگان رهبری است.

وی افزود: پنج نوع سند احراز هویت از جمله کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، پایان خدمت و گواهینامه برای رای دادن و ثبت رای هر شخص کافی است که می‌تواند با ارایه یکی از این موارد هر شهروند اقدام به ثبت رای خود کند.

وی اضافه کرد: ۵۴۹ شعبه اخذ رای در ارومیه تمهید شده که ۶ شعبه آن برای اقلیت‌های دینی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید