05:32|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1403 - 09:22
کد خبر: 18756
تاکیدرئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی

تاکید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی بر استفاده از ظرفیت های صلح و سازش به عنوان یکی از راهکارهای پیشگیری از ورود پرونده های غیر ضروری به دادگستری استان تاکید کرد.
استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی

آقای عتباتی در اولین جلسه مشترک شورای قضایی استان‌ها با شورای عالی قوه قضائیه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اشاره به رشد ۶ درصدی صلح و سازش در سال ۱۴۰۲  نسبت به سال قبل از آن، بر تقویت و استفاده از ظرفیت‌های صلح و سازش تاکید و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در این زمینه را خواستار شد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: امر خدمت رسانی در دستگاه قضایی باید بی عیب و نقص  باشد و با مدیریت امور، مانع تحمیل هزینه اضافی به مردم و بیت المال شد و در این زمینه نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته ولی جای کار زیاد است.

مقام ارشد قضایی استان به نظارت بر ارجاع‌ها توسط مسئولین ارجاع نیز تاکید و گفت: از معاونین قضایی و مسئولان ارجاع انتظار داریم با نظارت و برنامه ریزی، امر ارجاع را مدیریت کنند و با شناسایی همکاران پرتوان و کارشناسان حقوقی مسلط، ذیل معاونت ارجاع تعریف شوند تا پرونده‌ها قاعده‌مند تشکیل و به شعبه وارد شوند و حتماً مدیریت‌ها در این خصوص عمقی و تقویت شود.

استفاده از تاسیسات ارفاقی، نظارت بر محاکم حقوقی و رفع مشکلات مربوط به آنها و بازرسی سراسری از این محاکم برای تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق با ارائه راهکار، تشکیل جلسات مشورتی پرونده‌های مهم، تشکیل ماهانه شورای برنامه ریزی با محوریت سند تحول و برنامه عملیاتی و اجرایی ۱۴۰۳ استان، صرفه جویی در هزینه‌ها و بیت المال از دیگر تاکیدات عتباتی در این نشست بود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید