06:48|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1396 - 05:07
کد خبر: 8013

گردشگری به عنوان مبانی پیشرفت استان باید مورد توجه باشد/سند شناسایی مسیرها برای گردشگران اهمیت فراوانی در توسعه گردشگری دارد

 اگر بخواهیم فضای کسب و کار را بهبود بخشیم از طولانی نمودن راه و خسته کردن سرمایه گذار باید خودداری شود این بخش در تمامی مسیرهای اقتصادی مهم بوده و در زمینه توسعه گردشگری نیز نیاز به توجه دارد.

گردشگری به عنوان مبانی پیشرفت استان باید مورد توجه باشد/سند شناسایی مسیرها برای گردشگران اهمیت فراوانی در توسعه گردشگری دارد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ تقی کهوریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در نشست توسعه گردشگری عشایر و روستایی گفت: بایستی همانند کشورهای دیگر که گردشگری را به عنوان یک راه و مبانی پیشرفت پذیرفته اند ما نیز برای ارتقا به این حوزه اهمیت قائل شویم .
کهوریان داامه داد: پیش از این نیزنشست هایی در همین راستا برگزار و به این اصول تاکید ویژه کرده ایم توجه به این موضوع می تواند همانند محرکی فعالیت های مختلف در بخش های دیگر همانند کشاورزی، صنعت و خدمات موثر باشد، برای همین تاکید میشود یک نفر گردشگر برای چندین نفر شغل ایجاد می کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: برای توسعه گردشگری یکسری الزامات وجود دارد در نشست ها باید بعد از مذاکره حتما پیگیری را مد نظر قرار دهیم زیرا بدون پیگیری توافق و سخن گفتن کاری را پیش نخواهد برد، سندی  پیش از این به عنوان  مسیرهای استان تدوین شده است تازمانی که  یک مسافر خارجی  وارد کشور می شود بتواند به سهولت از این سند برای استفاده از مسیرها استفاده نماید.
وی ابراز کرد: در داخل استان نیز نیاز به شناسایی این مسیرها احساس می شود؛  کارگروه میراث که یکی از وظایفش در همین راستا است با تشکیل کمیته فنی  از کارشناسان در شناسایی مسیرها می تواند اقدام نماید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی افزود: از پراکندگی کارها بایستی به جد خودداری شود ما آمادگی داریم سند توسعه ملی گردشگری  استان را هدایت کنیم، اگر برنامه ها به درستی و اصولی تدوین شد می توان در جذب بودجه اختصاصی موفق عمل نمود.
وی اهمیت مجموعه اقدمات در کنار هم را ضروری دانسته و ابراز کرد: به طور مثال در زمینه ارائه خدمات باید به همه اقدامات موثر در مجموعه توجه شود همانند سرویس های بهداشتی که در بحث ارائه خدمات بین راهی اهمیت دارد.
کهوریان خاطر نشان کرد: واقعیت و نواقص را باید پذیرفت و در جهت استفاده بهینه از پتانسیل ها و ظرفیت ها اقدام کرد و به بهبود زیر ساخت ها نیز توجه ویژه کرد.
وی در پایان اظهار کرد: پاسخ استعلام برای سرمایه گذار نباید بیش از ۲۰ ماه طول بکشد زیرا این امر موجب خستگی سرمایه گذار می شود اگر بخواهیم فضای کسب و کار را بهبود بخشیم از طولانی نمودن راه و خسته کردن سرمایه گذار باید خودداری شود این بخش در تمامی مسیرهای اقتصادی مهم بوده و در زمینه توسعه گردشگری نیز نیاز به توجه دارد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید