05:06|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 01 مهر 1396 - 22:11
کد خبر: 7305

جشنواره ملی گردشگری و صنایع دستی در آذربایجان غربی برگزار می شود

برگزاری جشنواره گردشگری و صنایع دستی در سطح بین الملل در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه 97، از مهم ترین برنامه هایی است که در نظر گرفته شده است.

جشنواره ملی گردشگری و صنایع دستی در آذربایجان غربی برگزار می شود

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به روز جهانی گردشگری گفت: برگزاری همایش تجلیل از منتخبین بخش های مختلف گردشگری، بهره برداری از تعدادی دفاتر و آژانس های مسافری، برگزاری تور یک روزه برای دفاتر مسافربری و جامعه هتل داران جهت آشناسازی مدیران با آثار تاریخی و رعایت شعار اصلی سازمان جهانی گردشگری با عنوان سفر کن، لذت ببر و احترام بگذار، از برنامه های اصلی هفته جهانی گردشگری می باشد.

وی افزود: طرح همیاران گردشگری در تعدادی از مدارس اجرا و همچنین در محل مدرسه چمران، نمایشگاه آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری در حال اجرا است؛ از برنامه های مهم بازدید تور گردیشگران خارجی از جاذبه های تاریخی گردشگری آذربایجان غربی  است که هم اکنون داخل کشور هستند.

جباری با بیان این که تاکنون 800 مورد بازدید تلفیقی از مراکز خدمات گردشگری به عمل آمده ادامه داد: پنج واحد اقامتگاه های بوم گردی در حال حاضر مشغول فعالیت بوده و 44 مورد نیز در شرف ایجاد می باشند؛ از رویکردهای اصلی این سازمان، توسعه بازاریابی و تبلیغات در راستای معرفی جاذبه های استان از طریق ایجاد کیوسک های گردشگری است.

وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی و سایبری را برای معرفی آثار و جاذبه های آذربایجان غربی و ایجاد سایت تخصصی در همین راستا را مهم دانست و تصریح کرد: حضور در رویدادهای گردشگری، برگزاری رویدادهای فرهنگی- گردشگری، و برگزاری جشنواره گردشگری و صنایع دستی در سطح بین الملل در اواخر مرداد ماه و اوایل شهریور ماه 97، از مهم ترین برنامه ها می باشد.

جباری بیان کرد: ورود گردشگران به آذربایجان غربی در سال 95 550 هزار نفر بود که در نظر داریم در پایان برنامه ششم توسعه این رقم را به 750 هزار نفر برسانیم؛ همچنین مسافران داخلی که از پایانه های مرزی به استان وارد شده اند، 365 هزار نفر بوده که در شش ماهه 96 شاهد رشد 54 درصدی این رقم بوده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به این که پنج عامل موثر برای توسعه گردشگری مورد نیاز است گفت: اطلاع رسانی و تبلیغات در سطح ملی و بین المللی، گسترش حمل و نقل، ایجاد امنیت برای گردشگران، هماهنگی بین دستگاه ها و ارگان ها و فرآهم آوری امکانات رفاهی برای گردشگران از جمله این پنج عامل موثر می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید