09:07|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مرداد 1396 - 00:40
کد خبر: 6807

اختصاص منابع مالی برای احیاء دریاچه ارومیه مهم ترین خواسته نمایندگان از معاون اول رئیس جمهور بود

قانون معادن به درستی اجرا نشده و سال های سال است که سهمی از درآمد معادن که باید صرف توسعه محلی و استانی شود از سوی دولت اختصاص نیافته است.

اختصاص منابع مالی برای احیاء دریاچه ارومیه مهم ترین خواسته نمایندگان از معاون اول رئیس جمهور بود

همایون هاشمی رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز، ضمن اشاره به دیدار اخیر جمعی از اعضا مجمع نمایندگان و استاندار آذربایجان غربی با معاون اول و معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: محور بحث های این دیدار حول مسائل کلان استان به ویژه بحث دریاچه ارومیه بود.

وی افزود: خواسته تمامی نمایندگان حاضر در جلسه توجه ویژه و ملی به بحث دریاچه ارومیه از سوی دولت بود، مدیریت آب استان و پیرو آن، سخت گیری ها برای توسعه کشاورزی و پر کرن چاه های آب غیرمجاز تقویت شده و به مشکلات کشاورزان رسیدگی شود؛ دولت باید هزینه کند و نباید تمام هزینه ها از جیب کشاورزان و مردم تأمین گردد.

وی همچنین در خصوص مسائل فرهنگی مطرح شده در این جلسه نیز گفت: فضای باز سیاسی باید حاکم بر جامعه باشد و نباید تفاوت های قومی و مذهبی ملاک تصمیم گیری قرار گیرد.

هاشمی با اشاره به مطالبات اقتصادی مردم استان  گفت: قانون معادن به درستی اجرا نشده و سال های سال است که سهمی از درآمد معادن که باید صرف توسعه محلی و استانی شود از سوی دولت اختصاص نیافته است؛ علاوه برآن، موضوع گردشگری در استان جدی گرفته نشده است، با وجود اینکه در دیگر استان ها توجه ویژه ای به تاریخ و اماکن تاریخی می شود اما در این استان با وجود تاریخ دیرینه و اماکن تاریخی بسیار چنین اتفاقی نیوفتاده و برای وارد کردن گردشگری به چرخه اقتصاد استان باید کار شود.

وی افزود: عملیات ساخت کریدور غرب کشور در استان های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان شرقی شروع شده و در آذربایجان غربی نیز باید این کار آغاز گردد، علاوه بر این بحث توسعه و ترمیم محور های مواصلاتی استان علی الخصوص در مناطق جنوبی باید بسیار جدی دنبال شود چراکه به دلیل نارسایی راه ها در این مناطق دسترسی عوامل خدماتی با مشکل مواجه بوده و جلوی توسعه سایر موارد نیز گرفته شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهور نیز مطالبات نمایندگان را به معاونین و مدیران ذیربط منتقل کرده و قول پی گیری داد.

او در پایان گفت: تلاش مجمع این است که در بازه های سه ماهه این دیدار ها تکرار شود و مطالبات مردم استان و نیز قول های دولت به جد پیگیری گردند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید