04:31|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1396 - 13:05
کد خبر: 6274

مسئولان استان هیچ توجهی به فوتبال نمی کنند!

نگاه مسئولان به ورزش ها در استان یکسان نیست و با این روش فوتبال ارومیه هرگز پیشرفت نخواهد کرد.

مسئولان استان هیچ توجهی به فوتبال  نمی کنند!

حسین نیرویار دبیر هیئت فوتبال استان آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس ورزشی باریش نیوز در خصوص مشکلات فوتبال آذربایجان غربی اظهار داشت: باید برای بازگویی مشکلات فوتبال ارومیه و آذربایجان غربی یک کتابی نوشت و مشکلات به طوری زیاد است که نمی توان گفت؛ در سال های بعد از انقلاب هیچ کدام از مسئولان استان هیچ کمکی به فوتبال نکرده اند و هیچ قدمی در راستای پیشرفت فوتبال برنداشته اند.

دبیر هیئت فوتبال استان آذربایجان غربی ادامه داد: در سایر رشته های ورزشی قدم های مثبت و بسیار مفیدی برای کمک ورزش استان برداشته شده است ولی فوتبال در میان همه رشته های ورزشی غریب واقع شده است؛ اصلی ترین مشکل فوتبال ارومیه نبود استادیوم و ورزشگاه مجهز و خوب است، استادیوم پیر تختی سال هاست که به آن شکل تحت کاربری قرار می دهد.

حسین نیرویار افزود: ورزشگاه تختی ارومیه ورزشگاهی ویژه در کل کشور است که هیچ کدام از امکانات اولیه همانند پیست تارتان، نورافکن، صندلی و مهم تر از همه حتی سرویس های بهداشتی و رختکن نیز ندارد.

وی درباره متفاوت بودن فوتبال و والیبال در آذربایجان غربی از نگاه مسئولین اظهار داشت: چندین سال است که به تیم های والیبال پول های میلیاردی هزینه می کنند ولی هرگز مقامی بهتر از سوم و چهارمی بدست نیاورده اند؛ اگر نصف پول های هزینه شده در این رشته ها را به فوتبال اختصاص دهند می توان تیمی موفق در حد لیگ برتر فوتبال ایران معرفی کرد و بالای 30 هزار نیز هوادار و عاشق فوتبال را جذب کرد.

حسین نیرویار دبیر هیئت فوتبال استان آذربایجان غربی در خصوص اهمیت فوتبال عنوان کرد: فوتبال نه تنها یکی از بهترین و مفید ترین ورزش های جهان های بلکه اکنون یک اقتصاد بسیار وسیع و بزرگ در جهان نیز به شمار می رود ولی ما برای این ورزش هیچ کار مفیدی انجام نداده ایم.

نیرویار ادامه داد: سالن 6 هزار نفری غدیر، سالن 3 هزار نفری شهیدان آهندوست و سالن شماره یک تختی نیز در اختیار والیبال قرار گرفته است ولی حتی یک سالن ورزشی در اختیار فوتبال قرار داده نشده است.

 دبیر هیئت فوتبال استان آذربایجان غربی در خصوص ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه نیز یاد آور شد: در سال گذشته با کمک های عبدالله چمن گلی مدیر کل ورزش و جونان حدود 12 میلیارد بودجه از سوی دولت برای تکمیل این ورزشگاه تخصیص یافت ولی به علت رکود اقتصاد و نبود پول این بودجه هنوز پرداخت نشده است، با تشکیل این ورزشگاه بسیاری از مشکلات ورزش فوتبال رفع خواهد شد.

نیرویار تصریح کرد: ورزشگاه تختی ارومیه در تامین اولین نیازهای ورزش فوتبال نیز کمبود دارد و نمی تواند پاسخگوی مسابقات حتی در دسته دو کشوری باشد، در ارومیه هنوز دور تا دور زمین ها خاکی می باشد و هنگام برگزاری کلاس هایی همچون داوری نیز با مشکلات مهم و سختی رو به رو هستیم.

دبیر هیئت فوتبال استان آذربایجان غربی درباره راهکارهای حل مشکلات اظهار داشت: برای حل این مشکلات باید مسئولین بالاتر دست به کار شوند و با تامین بودجه و اختصاص یافتن آن به اداره کل ورزش و جوانان نسبت به رفع مشکلات پایه ای و اساسی اقدام کنند و با همت و همدلی این مسئولان می توان در راستای پیشرفت و اعتلای فوتبال استان قدم برداشت.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید