09:10|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 14 فروردین 1396 - 10:44
کد خبر: 6198

بازدید بیش از 527 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از بازدید بیش از 527 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی خبر داد.

بازدید بیش از 527 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری آذربایجان‌غربی

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار باریش افزود:از آغاز ستاد سفرهای نوروزی در آذربایجان غربی بیش از 527 هزار نفر از اماکن تاریخی ،جاذبه های گردشگری آذربایجان غربی بازدید کرده اند.

جباری افزود:بیشترین بازدید مربوط به اثر جهانی قره کلسیا در شمال آذرباجان غربی در شهرستان چالدران و تخت سلیمان تکاب در جنوب استان است.

وی با اشاره به آمار سایر اماکن تاریخی افزود:تپه حسنلوی شهرستان نقده،موزه های آذربایجانغربی،مسجد جامع  سه گنبد ارومیه نیز بیشترین بازدید کننده را داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به اقامت گردشگران نوروزی افزود:در این مدت 124 هزار نفر در واحد های اقامتی شامل هتل، مدارس، مهمان سرا و مسافرخانه اسکان یافته اند.

جباری با اشاره به اسقبال مردم از جشن نوروزگاه گفت: باتوجه به تنوع فرهنگی و قومی استان،نوروز 96جشن نوروزگاه را در کنار بناهای تاریخی، پایگاه‌های ملی و برخی شهرهای استان اجرا شد که نقطه عطف برنامه‌های ستاد برای استقبال و خدمات رسانی به گردشگرن محسوب می شد.

انتهای پیام

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید