08:25|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1395 - 20:26
کد خبر: 5992

بهره‌برداری از 185 پروژه جهاد کشاورزی در دهه فجر امسال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 185 پروژه جهاد کشاورزی در دهه فجر امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

 

بهره‌برداری از 185 پروژه جهاد کشاورزی در دهه فجر امسال

به گزارش سرویس اقتصادی باریش ،اسمعیل کریم زاده بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص برنامه‌های دهه فجر استان در بخش کشاورزی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، تعداد ۱۸۵ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۵۰۷ میلیارد ریال در سطح استان مورد بهره برداری قرار می گیردو ۵۲ پروژه اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال در شهرستانهای مهاباد و پلدشت کلنگ زنی می‌شود.

وی ادامه ادامه داد: با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۱۲۰۷ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و ۲۸۱۹ خانوار نیز از عواید اجرای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: این طرحها ۱۶۶ طرح در بخش آب و خاک، هفت طرح در بخش تولیدات دامی، شش طرح در زیر بخش تعاون روستایی، پنج طرح در بخش صنایع کشاورزی و یک طرح در زیر بخش منابع طبیعی و آبخیزداری را شامل می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات طرحهای افتتاحی اظهار کرد: اجرای آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب کشاورزی، مرمت، لایروبی و بازسازی قنات، خطوط انتقال آب با لوله، پوشش بتنی انهار سنتی از جمله طرح‌های افتتاحی در زیر بخش آب و خاک است که با بهره برداری از ۱۶۶ طرح افتتاحی که با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال و اشتغالزایی برای ۸۴۱ نفر اجرا شده است، تعداد ۸۱۸ خانوار روستایی از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تعداد ۵۲ پروژه شامل اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار در سطح ۷۶۱۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال در شهرستانهای مهاباد و پلدشت با حضور مسئولین استانی و شهرستانی کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی ۱۴۱ پروژه افتتاحی مدیریت آب و خاک را شامل اجرای آبیاری تحت فشار در سطح ۱۳۹۸ هکتارو اشتغالزایی برای ۴۰۲ نفر عنوان کرد و پروژه‌های تولیدات دامی را اعم از راه اندازی و تجهیز مرغداری گوشتی، پرواربندی گوساله و بره، کارخانه تولید خوراک دام و طیور و پرورش مرغ گوشتی عنوان کرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید