08:32|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 04 بهمن 1395 - 08:39
کد خبر: 5958

لزوم مشارکت مردم آذربایجان غربی در توسعه عتبات عالیات

مسئول ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات آذربایجان‌غربی گفت: مردم آذربایجان غربی در توسعه عتبات عالیات باید مشارکت جدی داشته باشند.

لزوم مشارکت مردم آذربایجان غربی در توسعه عتبات عالیات

به گزارش سرویس فرهنگی باریش،سیدحسین حسینی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات خانه مطبوعات در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مردم آذربایجان غربی لازم است در این زمینه وارد عمل شوند، به طوری که باید به ارزش 90 میلیارد ریال در این عرصه مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه ستاد مورد اشاره از سال 1383 در استان تاسیس شده است، ادامه داد: هم‌اکنون در 31 استان این مجموعه در حال فعالیت است که ماموریت آن فرهنگ‌سازی و جذب کمک‌های مردمی برای بازسازی و گسترش عتبات عالیات در نجف، کاظمین، کربلا، سامرا، سید محمد عموی امام زمان (عج) و حضرت زینب (س) در سوریه است.

حسینی با بیان اینکه در نجف اشرف مسئله بازسازی خاتمه یافته است، اضافه کرد: سهم آذربایجان‌غربی برای توسعه حرم حضرت علی (ع) حدود یک هزار مترمربع است.

وی با اشاره به اینکه توسعه بخش عمران در سامرا به 84 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: همچنین در توسعه صنعتی 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در این 13 سال که ستاد تاسیس شده میزان مساعدت آذربایجان غربی به یک میلیارد ریال نرسیده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون سهم استان از توسعه عتبات عالیات بسیار ناچیز بود.

وی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 400 هیات مذهبی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: هیات‌های مذهبی و پایگاه‌های مقاومت بسیج باید در این زمینه با جدیت وارد عمل شوند و در بین مردم آگاهی لازم را ایجاد کنند.

 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید