04:46|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1395 - 13:01
کد خبر: 4086

تخلف در انتخابات کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ارومیه + اسناد

بر اساس گزارش های رسیده به باریش , در جریان برگزاری مرحله دوم تجدید دوره دوم انتخابات هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ارومیه تخلفاتی از جانب برخی کاندیدا های انتخابات و اعضای فعلی هیات مدیره و مسئولین برگزاری انتخابات صورت گرفته است.

تخلف در انتخابات کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ارومیه + اسناد

در جریان انتخابات تجدید دوره دوم «هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ارومیه» که در تاریخ 25 خرداد 1395 در محل سالن دو هزار نفری خانه جوان ارومیه برگزار شد تخلفاتی در سطح گسترده صورت گرفته است.

آقایان داداش محمدی , علی ساعی , علیحسین بهلولی , مجید احمدی , مهدی نیکپور و سیف الدین غیرتمند اعضای هیات مدیره در دوره دوم بودند که همگی در جریان تجدید دوره دوم انتخابات هیات مدیره کاندید شدند.

 

در تصویر یکی از کاندیدا دیده می شود که خود از اعضای هیات مدیره و دبیر کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و کاندیدای این دوره انتخابات هیات مدیره هستند و در کمال تعجب در حال پخش برگه های رای میان حاضران دیده میشوند!

سوال اینجاست که اصلا چرا و به چه دلیل قانع کننده ای برگه های رای در اختیار یکی از کاندیدا های انتخابات قرار گرفته و ایشان مسئول پخش آنها در میان حاضران شده اند؟ آیا گزینه دیگری برای پخش برگه ها وجود نداشت؟ چه تضمینی وجود دارد که ایشان برگه ها را میان هواداران خود تقسیم نکند؟

همچنین عده ای ناشناس بدون داشتن هیچ گونه پست و مقام و بدون داشتن کارت عضویت و حق ورود به مجمع , در حال نوشتن برگه های رای به جای مردم دیده میشوند!

در حالی که فقط اعضای کانون بازنشستگان حق ورود به محل اخذ رای را داشته اند برخی از کاندیداهای متخلف اعضای خانواده خود را نیز با خود همراه داشتند و این افراد همانطور که در تصویر دیده میشوند اقدام به نوشتن برگه های رای میکردند. چنانچه در فیلم مذکور که در آن یکی از کاندیدا ها در حال پخش برگه ها دیده میشود , شخصی به نشان اعتراض فریاد میزند چرا فرزند آقای............... به جای مردم دارد برگه های رای را می نویسد؟

نکته قابل تامل اینجاست که هیچ سازوکاری برای جلوگیری از رای دادن دوباره و چند باره در نظر گرفته نشده بود! در حالی که حتی انتخابات در سطح مدارس به نحوی برگزار میشود که هر شخص فقط یک بار حق رای دادن داشته باشد در این انتخابات هر کس می توانست برگه خود را دریافت کرده و از آنجایی که هیچگونه مشخصه ای برای افرادی که قبلا رای داده اند در نظر گرفه نشده بود پس از چند لحظه مجددا اقدام به دریافت برگه ای جدید کند!

شاهدان عینی میگویند کسانی بودند که از آغاز فرآیند انتخابات چندین بار اقدام به رای دادن کردند! در حالی که به حدود یک سوم از حضار برگه اخذ رای نرسید!

 

پس از پایان برگزاری مراسم انتخابات اعضای هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی ارومیه , هیت ناظران (هیئت سنی) طی درخواستی از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی ارائه خواهان ابطال انتخابات و اجرای ماده 15 اساسنامه کانون شدند.

 

در نهایت هر 6 عضو سابق هیات مدیره به همراه 3 عضو جدید و 2 عضو علی البدل جدید و 1 بازرس پیشین و یک بازرس علی البدل به عنوان اعضای سومین دوره هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی انتخاب شدند!

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید