04:40|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1395 - 06:23
کد خبر: 3641

ارومیه میزبان رقابتهای کشتی بین المللی روز جهانی کودک

 مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: رقابت های کشتی بین المللی آزاد و فرنگی روز جهانی کودک با حضور تیم های خارجی و داخلی به میزبانی ارومیه برگزار می شود.

ارومیه میزبان رقابتهای کشتی بین المللی روز جهانی کودک

به گزارش باریش , عبدالله چمن گلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقه ها در سال های گذشته با حضور تیم های مطرحی از قاره اروپا و آسیا برگزار شده و امسال نیز با بهترین سطح کیفی در ارومیه میزبانی می شود.
وی اظهار کرد: حضور تیم های مطرحی از کشورهای قرقیزستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکمنستان، اوکراین، عراق، گرجستان و ارمنستان جذابیت خوبی به این رقابت ها می دهد و دو تیم منتخب از استان آذربایجان غربی نیز در این مسابقات شرکت می کنند.
چمن گلی بیان کرد: کشتی گیران نونهال آذربایجان غربی شایستگی و توانایی کسب مدال و ایستادن بر روی سکوی رقابت های کشتی روز جهانی کودک را دارند.
وی ادامه داد: کشتی آذربایجان غربی در دهه های 70 و 80 ستاره هایی را داشته است ولی هم اکنون پیشرفت چندانی ندارد و در یک سال گذشته طرح استعدادیابی را در رده های سنی پایه با جدیت آغاز کرده ایم.
چمن گلی اظهار کرد: ماحصل طرح استعدادیابی و آموزش کشتی در استان دعوت از پنج کشتی گیر از شهرهای خوی، نقده، میاندوآب و چایپاره به اردوهای تیم ملی است.
وی ضعف دانش و علم مربیان را علت اصلی مغفول ماندن کشتی استان اعلام کرد و گفت: برپایی اردوهای تیم ملی نونهالان و نوجوانان کشتی در شهرستان های سلماس و میاندوآب با حمایت فرمانداران پس از ماه مبارک رمضان از برنامه های مهم در هیات کشتی است.
به گزارش ایرنا، رقابت‌های بین‌المللی روز جهانی کودک سال گذشته اواخر آبان ماه در سالن شهید معتمدی کارگران تهران برگزار شده بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید