04:22|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آبان 1398 - 13:52
کد خبر: 13266
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش خبر داد:

لایروبی 120کیلومتر از رودخانه‌های استان از ابتدای امسال

تمام ارگان‌ها در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها هستند تا اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع سیل انجام شود.
لایروبی 120کیلومتر از رودخانه‌های استان از ابتدای امسال

امیر عباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، در رابطه با اقدامات انجام شده برای پیشگیری از وقوع سیل اظهار کرد: از ابتدا سال جاری که بارندگی در کل کشور افزایش یافت و باعث سیل در برخی استان‌های کشور شد، جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضورتمام اعضا و فرمانداران تشکیل شد.

وی ادامه داد: به دستور استاندار تمامی امکانات استان از جمله ماشین‌های سنگین دستگاه‌های اجرایی در اختیار شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی با تجه به لایروبی رودخانه‌های استان خاطر نشان کرد: اقدامات لازم زیر نظر سازمان آب منطقه‌ای و فرماندارها نقاط حادثه خیز انجام شده است.

جعفری گفت: نقاط خطر آفرین و دهانه رودخانه‌ها لایروبی شده و تا امروز نزدیک به 120 کیلومتر از رودخانه‌های استان در طول 5 ماه گذشته لایروبی شده است.

وی بیان کرد: تمام این اقدامات باعث شد تا امروز حادثه‌ای استان را تهدید نکند و سیلی رخ ندهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به تشکیل کمسیون برای آزادسازی حریم بستر رودخانه‌ها اعلام کرد: با همکاری ارگان‌ها واحدهای مسکونی که در حریم بستر رودخانه‌ها قرار گرفته آزاد می‌شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید