06:24|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 16 مهر 1398 - 06:42
کد خبر: 13076
یادداشت:

شورای شهر در ارومیه تزیینی است

کارکرد شورای شهر در ارومیه به گرفتن عکس‌های یادگاری با مسئولین و مردم و دادن پیام در مناسبت های خلاصه شده و خبری از اجرایی شدن مصوباتی که گره از مشکلی بازکرده باشد نیست که نیست.
شورای شهر در ارومیه تزیینی است

سرویس اجتماعی باریش نیوز، براساس قانون اساسی بررسی و شناخت کمبودها، نيازها و نارسايي‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابيه و تهيه طرح‌ها و پيشنهادهاي اصلاحي و راه حل‌هاي كاربردي در اين زمينه‌ها جهت برنامه‌ريزي و ارائه آن به مسئولان ذیربط و همچنین نظارت بر حسن اجراي مصوبات شورا و طرح‌هاي مصوب در امور شهرداري و ساير سازمان‌هاي خدماتي در صورتي كه اين نظارت مخل جريان عادي اين امور نگردد از وظایف و اختیارات شوراهای شهر عنوان شده است.

اعضای شورای شهر در ارومیه که قرار است چند ماه دیگر به عنوان ارومیه 2020 قطب گردشگری هم معرفی شود، فقط به برگزاری دیدارهای بدون خروجی با مردم و یا حداکثر گفت‌و‌گوهای رادیویی خلاصه شده است.

اگر نگاهی به شبکه اطلاع رسانی شورای شهر ارومیه در شبکه‌های مجازی بیندازید متوجه می‌شود که این شبکه تنها به محل تبلیغ دیدارهای مردمی یا تبریک‌های مناسبتی تبدیل شده و بیشتر از اینکه نتیجه اقدامات و مصوبات شورا در آن منعکس شود که چه گرهی از کار مردم را گشوده تبدیل به آلبوم عکس اعضاء شورا با مردم شده و مطلب چندانی از کانال‌های اطلاع‌رسانی که عملا به ویترین تبلیغیاتی تغییر کاربری دادند، دستگیرتان نمی‌شود.

اعضای شورای شهر ارومیه بهتر است به جای انداختن عکس‌های یادگاری در دیدارهای مردمی که بیشتر جنبه تزئینی بودن را در ذهن مخاطب تداعی می‌کنند و یا پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به فکر اقدامات عملی‌تر و مصوب کردن طرح‌ها و برنامه‌هایی جدی‌تر باشند و مسیر دست یافتن ارومیه برای هوشمند شدن را هموار کنند.

بسیاری از مصوبات شورای شهر ارومیه در چند سال اخیر در حوزه‌های مختلف اجتماعی، شهری و فرهنگی که می‌توانست شاخص‌های بهره‌مندی شهروندان از خدمات شهری را افزایش دهد فقط در حد حرف بر روی کاغذ مانده است و به نظر می‌رسد اراده‌ای برای پیگیری اجرایی شدن آنها در عمل وجود ندارد.

شهر هوشمند، ارومیه 2020، افزایش سرانه فضای سبز شهروندان، ارائه خدمات الکترونیک شهری؛ نوسازی حمل و نقل عمومی و بسیاری دیگر همگی از طرح‌هایی هستند که قرار است با اجرایی شدن ارومیه را به عنوان یکی از شهرهای ایده آل تبدیل کند اما سوال اصلی این است چه کسی قرار است عزم خود را برای اجرایی کردن این طرح‌ها و برنامه‌ها جزم کند و پاسنه کفش همت خود را بکشد!

باریش نیوز در گزارش‌های آتی به بررسی روند مصوبات و چگونگی اجرای طرح‌های شورای شهر برای مشکلات شهری می پردازد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید