04:17|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 03 شهریور 1398 - 07:52
کد خبر: 12779

اتوبوس‌هایی که در مسیر انحرافی حرکت می‌کنند

تمامی مشکلات اتوبوس‌های سطح شهر را نیز کنار بگذاریم و از آن‌ها به دلیل وضعیت بد شرایط اقتصادی چشم پوشی کنیم اما از اینکه مسیرهای خود را بی‌دلیل و بدون اجازه تغییر می‌دهند نمیتوان چشم پوشی کرد.
اتوبوس‌هایی که در مسیر انحرافی حرکت می‌کنند

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، کلانشهر ارومیه مانند سایر شهرهای بزرگ با معضل ترافیک و بعضاً آلودگی هوا که به سبب افزایش خودرو صورت می‌گیرد، درگیر هستند و حمل‌ونقل عمومی یکی از راه‌های جلوگیری از این معضلات در سطح شهر است که این امر توجه جدی مسئولان مربوطه را می‌طلبد.
ناوگان حمل‌ونقل عمومی ارومیه از وضعیت خوبی برخوردار نیست و این روزها شاهد قانون شکنی رانندگان اتوبوس در سطح شهر ارومیه هستیم از گرفتن هزینه اضافه تا تغییر مسیرهای ناگهانی.
مدت‌هاست در کلان‌شهرها به‌منظور جلوگیری از ترافیک و آلودگی هوا فرهنگ‌سازی هایی در ارتباط با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به‌جای اتومبیل‌های شخصی و تک‌سرنشین صورت گرفته است اما زمانی که در انتظار پیاده شدن هستی و شاهد تغییر ناگهانی مسیر می‌شوی دوباره به این فکر فرو میروی تا از اتوموبیل خود برای رفت‌وآمد استفاده کنی.
نهادینه کردن فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهروندان مستلزم رفتارهای درست و حتی نوسازی و بروز کردن ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهراست البته درصورتی‌که ناوگان حمل‌ونقل عمومی به سهولت در اختیار شهروندان باشد و آنان بتوانند با استفاده از آن به‌موقع و با حفظ شأن و شخصیت خود و به دور از تغییر ناگهانی مسیر که باعث طولانی تر شذن مسیر آن‌ها می‌شود به مقصد درون‌شهری برسند در این صورت اساساً نیازی به استفاده از خودروی شخصی نیز نخواهند داشت.
به گفته محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه  343اتوبوس شهري مردم اين شهر را جابجا مي كند که با توجه به این آمار می‌توان فهمید که اگر هر یک از رانندگان روزی فقط یک بار قانون شکنی کنند و مردم را به مقصد مورد نظر و تعیین شده نرسانند دیگر قانونی در شهر نخواهد ماند و مردم در پی این قانون شکنی‌ها از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نخواهند کرد و دوباره شاهد افزایش ترافیک و آلودگی هوا خواهیم بود.
از مسئولین مربوطه درخواست می‌شود اقدامات لازم در جهت بررسی این موضوع را به عمل آورند و از افزایش نارضایتی‌های مردم ارومیه جلوگیری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید