04:44|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1398 - 08:01
کد خبر: 12754
یادداشت:

چشم انتظار افتتاح شهربازی مدرن با تجهیزات دست دوم!

سال هاست که ارومیه در آرزو داشتن یک شهربازی مدرن است، شهربازی‌ای که علاوه بر ایجاد مکانی سالم و مناسب برای خانواده‌ها به منظور سپری کردن اوقات فراغت در کنار فرزندانشان، محیطی مناسب برای تخلیه انرژی و شوق و اشتیاق جوانان نیز باشد.
چشم انتظار افتتاح شهربازی مدرن با تجهیزات دست دوم!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سال 96 بود که معاونت فنی و عمرانی شهرداری ارومیه از بهره‌برداری شهر بازی مدرن ارومیه در اواخر مهر ۹۶ خبر داد.

شهردار ارومیه نیز بهمن ماه 96 از اتمام اقدامات نصب وسایل بازی این شهر بازی و افتتاح آن در محل دهکده تفریحی و گردشگری (چی چست) خبر داده بود.

محمد حضرت‌پور در آن زمان از ایجاد مراکز خرید و اقامت به عنوان دیگر اقدامات برای توسعه این شهربازی و از فراهم بودن تمام امکانات رفاهی و اسکان مسافران و شهروندان در این شهربازی خبرداده بود.

شهردار ارومیه سال 97 در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره گل‌ها در دهکده ساحلی چی چست ارومیه، این مجموعه گردشگری را محلی برای شادی و نشاط مردم معرفی کرد و گفت: خرسندیم که توانستیم رضایتمندی مردم را در این مکان جلب کنیم و در همین راستا مرحله نخست تجهیزات شهربازی بزرگ ارومیه خریداری شده و تجهیزات مخصوص بزرگ‌سالان نیز در دو فاز بعدی در حال تکمیل شدن است.

حسین بخشایشی دی ماه 97 در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش،  اصلی‌ترین مشکل شهربازی چی‌چست را در شرایط آن زمان، راه اندازی و احداث دستگاه چرخ و فلک در آن مکان عنوان کرده بود که گویا قطعات آن در گمرک مانده و شهرداری در حال پیگیری و حل آن موضوع بود. اما آیا این قطعات تا کنون از گمرک ترخیص نشده‌اند و مردم باید هم‌چنان چشم انتظار افتتاح بمانند؟

وی در صورت اضافه شدن چرخ و فلک به شهربازی چی‌چست، شهربازی را در سال 98  آماده افتتاح و مورد بهره‌برداری عنوان کرده بود. 

بخشایشی تمام دستگاه‌های شهربازی را دارای مجوز و تاییدیه از سوی سازمان استاندارد خبرداده بود اما دو دستگاه از قطعات شهربازی را به احتمال دست دوم بودن مورد بررسی در صحن شورا عنوان کرده بود که در صورت تایید دسته دوم بودن دستگاه‌ها باید هزینه قطعه دست دوم به فروشنده پرداخت میشد، از سویی نیز این دو قطعه از سوی سازمان استاندارد استان باید مورد تایید قرار می‌گرفتند که در صورت عدم تحقق هر کدام از شروط دستگاه‌ها عودت داده می‌شودند.

سوال پیش آمده حاکی از این است که چرا باید برای شهربازی که آن را مدرن می‌خوانند از تجهیزات دست دوم استفاده کنند و در انتظار تایید دست دوم بودن آن باشند؟

احداث بزرگترین شهربازی مدرن در خاورمیانه، با تجهیزات دست دوم یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در شهر ارومیه است که بعد از گذشت سال‌ها از آغاز عملیات اجرایی آن، همچنان در انتظار افتتاح مانده است.

 امسال 2 سال از آن زمان می‌گذرند نه تنها خبری از بهره‌برداری نیست بلکه این روز‌ها تجهیزاتش نیز در حال خاک خوردن است.

مردم شهر ارومیه همچنان در انتظار افتتاح شهربازی چشم به راه هستند اما امسال با وعده‌های مسئولین شهر ارومیه گویا شهربازی مدرن در هفته دولت افتتاح می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید