06:35|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1398 - 05:30
کد خبر: 12585
یادداشت:

رویاهایی که موادمخدر به باد می‌دهد

موادمخدر تاثیرات بسیار مخربی روی مغز‌ به‌ویژه مغز نوجوانان می‌گذارد که یکی از آسیب‌پذیرترین قشر‌های جامعه هستند، افتادن در دام اعتیاد آن‌هم در سنین نوچوانی و جوانی سرآغاز به باد رفتن رویاهایی است که در آبنده رقم می‌خورد.
رویاهایی که موادمخدر به باد می‌دهد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، نوجوانی دوره حساس و مهمی در سیر تکامل فیزیکی و احساسی کودک است از آنجایی که گزارش‌ها نشان می‌دهد، مغز نوجوانان در حال رشد به تأثیر مضر موادمخدر، بسیار حساس است. برخی از اثرات مواد مخدر موقتی است، اما آسیب‌هایی وجود دارد که ممکن است تاثیر طولانی مدتی بر رفتار، احساس و عملکرد نوجوان و جوان داشته باشد.

توضیح لزوم پرهیز از عوارض و خطرات موادمخدر برای برخی نوجوانان و جوانان، شاید کار سختی باشد اما بی‌توجهی به این موضوع سختتر و عواقب آن بیشتر خواهد بود. افرادی بیشتر در معرض خطر گرایش به مواد مخدر هستند که مدام ‌فشارهایی مانند فشارهای عصبی و محیطی را تحمل می‌کنند.

موقعیت هایی مانند کنکور، از دست دادن نزدیکان، شکست های عاطفی، مالی، شغلی، تحصیلی وانتخاب همسر نیز ممکن است در زندگی هر جوانی پیش‌آید که در این زمان‌ها باید با احتیاط بیشتری گام برداشت.

بدن نوجوانان بسیار انعطاف‌پذیر است و توانایی سازگاری با محیط‌ها و شرایط جدید را دارد اما با این حال باز هم از خطرات و عوارض مصرف مواد مخدر در امان نیست.

شاید مصرف مواد در ابتدا تفریحی و فقط برای گذارند وقت باشد اما با گذشت زمان انسان را به خود وابسته می‌کند، مغز و بدن به این مواد اعتیاد پیدا می‌کنند و در صورت کنار گذاشتن آن دچارعوارض جانبی شدید می‌شود.

به راحتی می‌توان گفت اگر بخواهیم به یکی از بزرگ ترین خطراتی که می‌تواند نوجوان را تهدید کند اشاره کنیم، بدون شک آن، خطر وابستگی به مواد شیمیایی است.

فرد پس از وابستگی در صورت کنار گذاشتن آن دچارعوارض جانبی شدیدی مانند تشنج، تب، فشارخون بالا، تهوع و استفراغ، اسپاسم های عضلانی و تعریق می‌شود که دارای خطرات متعددی است. این حالات به وجود آمده در فرد علائم ترک نام دارد.

خطراتی ازجمله تصادف، بیماری های مسری، خودکشی و مرگ زودرس نوجوانان مصرف کننده را تهدید می‌کند. در میان نوجوانان و جوانان مواد مخدر علت اصلی بروز حوادث منجر به فوت است

متأسفانه، هیچ راهی برای محافظت صد درصد در برابر خطرات مصرف موادمخدر وجود ندارد و تنها راه حفظ فرزندان خود در برابر این مشکلات می‌تواند دوستی و رفاقت والدبن با فرزندان باشد که در بیشتر مواقع پاسخگوی خوبی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید