07:29|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1398 - 06:30
کد خبر: 12102

یک کلاغ و چهل کلاغ استعفاهای انتخاباتی در آذربایجان‌غربی!

استعفای مسئولان آذربایجان غربی برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس دوازدهم هنوز از راه نرسیده بازار داغ شایعات را با خود به همراه داشته است و به نظر می‌رسد یک کلاغ و چهل کلاغ این شایعات هنوز سر دراز دارد.
یک کلاغ و چهل کلاغ استعفاهای انتخاباتی در آذربایجان‌غربی!

سرویس سیاسی باریش نیوز، مدتی است که استعفای مسئولان استانی آذربایجان‌غربی برای تکیه زدن بر کرسی مجلس شورای اسلامی جزو اخبار داغ فضاهای مجازی و رسانه‌ای این استان شده است اما چه کسانی از موج‌سواری بر شایعات انتخاباتی بهره‌مند می‌شوند، سوالی است که باید پاسخ را در تکذیب یا تائیدشدن استعفاها دنبال کرد.
آذربایجان غربی به رغم داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بکر در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و توریستی هنوز که هنوز است پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز رنج محرومیت‌های بسیاری را بر تن رنجور خود تحمل می‌کند.
این استان در برهه از تاریخ توسعه خود دستاویز انگ‌های سیاسی بسیاری شده تا مسیرش برای پیشرفت و ترقی در بخش‌های مختلف سنگلاخی‌تر باشد و اینک هم در برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی هر دم از باغ بری می‌رسد و موجی از رفتن یا ماندن مسئولان استانی در فضاهای رسانه‌ای ایجاد می شود.
آذربایجان‌غربی با داشتن زخم‌های کهنه‌ای که در مسیر پیشرفت با خود همراه دارد، در برهه کنونی از تاریخ خود بیشتر از همه موج سواری‌های سیاسی که بدون شک مردم این خطه را از آن سودی نمی‌رسد، به همدلی و همبستگی اجتماعی و سیاسی نیاز دارد تا چرخ های توسعه صنایع اش در بخش‌های مختلف برای شیرین کردن کام مردمش با شتاب بیشتری بچرخد.
احتمال استعفای محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی از هفته‌های پیش نقل محافل رسانه‌ای در این استان شده تا جایی که برخی‌ها حتی خبر از عزل این مسئول برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس را هم پیش کشیدند.
روز گذشته نیز بار دیگر موج این استعفا از سوی برخی رسانه‌های نزدیک به استاندار در محافل خبری پیچید تا بار دیگر خبر ماندن یا رفتن استاندار غیربومی آذربایجان غربی سرخط بسیاری از  رسانه ها باشد و یک کلاغ و چهل کلاغ این رفتن یا نرفتن ها در نهایت با بیانه‌ای که از سوی محمد مهدی شهریاری با تاکید بر ماندن بر عهدی که بسته است، خاتمه یافت.
نام و آوازه مردم آذربایجان غربی و شهر ارومیه شایسته آن نیست تا افرادی با اغراض سیاسی توسعه و پیشرفت آن را بازیچه قرار دهند و هر از چندگاهی با شایعه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های رسانه برای خود حاشیه امنی فراهم کنند.
آذربایجان غربی در حال حاضر به بیشتر از گل یا پوچ بازی کردن‌های مقامات استانی برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی به ایجاد ثبات برای رسیدن به مسیرهای توسعه نیاز دارد و بهتر است رسانه‌های منتسب به مقامات استانی بیشتر از این شایعه‌سازی‌ها در پی نشر اخباری باشند که بتواند گرهی از گره های مردم استان باز کند و مرحم زخم هایشان باشند. 
 بد نیست اگر مسئولان بدانند داغ محرومیت بر پیشانی آذربایجان غربی با ظرفیت ها و پتانسیل‌های بکری که دارد هنوز گرم است و از بین بردن این داغ بیشتر از همه سیاسی بازی‌ها به همبستگی و همیاری مسئولان و مردم نیاز دارد، به هموار کردن مسیر سرمایه‌گذاری، ایجاد زیرساخت‌های توسعه برای صنایع تبدیلی، به حمایت پر و پاقرص از بخش اشتغال و کارآفرینی نیاز دارد، والا از موج سواری‌های زودهنگام انتخاباتی آبی برای مردم گرم نمی‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید