09:16|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 06 فروردین 1398 - 10:26
کد خبر: 11687
رئیس دانشگاه آزاد واحد ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

جذب دانشجوی خارجی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه آزاد در سال 98

با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پرچم‌دار ارتباطات علمی است به دنبال جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه هستیم که موجب افزایش ارتباطات علمی و انتقال توانایی‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه می‌شود.
جذب دانشجوی خارجی مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه آزاد در سال 98

محمود پور یوسف در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش،اظهار کرد: جذب دانشجوی خارجی، از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در سال 98 است که در این راستا برنامه ریزی‌های اساسی در حال انجام است.
وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی پرچم‌دار ارتباطات علمی است به دنبال جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه هستیم که موجب افزایش ارتباطات علمی و انتقال توانایی‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه می‌شود.
پور یوسف تصریح کرد: در این راستا برنامه ریزی برای تاسیس مدرسه و دانشگاه در کشورهای همسایه گام بسیار مهمی است و با توجه به تبادلات علمی میان دو کشور و نظر مساعد سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی امیدواریم این مهم حاصل شود.
وی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی این دانشگاه، تربیت نیروهای انقلابی، مؤمن، متخصص و متعهد برای خدمت به کشور است، گفت: بی شک توجه به کیفیت آموزش ارائه شده در دانشگاه‌ها، که اثرات آن بطور مستقیم در کارآیی دانش آموختگان این مراکز قابل مشاهده می‌باشد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
پور یوسف با اشاره به لزوم رعایت عدالت در همه زمینه‌های دانشگاهی تصریح کرد: دانشجویان درصورتی که در جامعه علمی خود شاهد بی عدالتی‌ها و بی قانونی‌ها در حوزه‌های آموزش و پژوهش باشند، دچار رخوت و دلسردی می‌شوند که این خود باعث رونق رخوت و سستی در محیط‌های دانشگاهی می شود.
این مقام دانشگاهی در ادامه افزود: بر همین اساس رسالت بسیار بزرگی بر گردن اساتید و مدیران گروه جهت رعایت عدالت وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: در سال جاری به موفقیت‌های بسیاری از جمله احیای رشته‌هایی که در این دانشگاه حذف شده بودند، دست پیدا کردیم که در این زمینه اساتید دانشگاه یاریگر دانشگاه بوده‌اند اما این پایان راه نیست و همواره نیازمند ارائه نظرات تخصصی در حوزه مختلف از جمله آموزشی از سوی اساتید هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد واحد ارومیه با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل آذربایجان غربی در زمینه‌های گوناگون افزود: در حال رایزنی برای جذب رشته‌های جدید هستیم که در میان حمایت ریاست محترم دانشگاه و معاونان و مدیران محترم نتایج زیادی را برای دانشگاه به ارمغان آورده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید