05:54|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1397 - 14:05
کد خبر: 11566
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه در گفت‌وگو با باریش:

توزیع نهال رایگان در نقاط مختلف شهر به مناسبت روز درختکاری

به مناسبت هفته درختکاری در نقاط مختلف شهر ارومیه نهال رایگان و مقاوم در برابر کم آبی توزیع می‌شود.
توزیع نهال رایگان در نقاط مختلف شهر

علی شایگان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی باریش، در خصوص برنامه‌های هفته درختکاری اظهار کرد: افزایش فضای سبز در سطح شهر تأثیر بسزایی در کاهش آلودی هوا دارد سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در راستای نهادینه کردن فرهنگ درخت کاری در بین شهروندان اقدامات خوبی با شعار " هر شهروند یک درخت" انجام داده است.
شایگان افزود: از دو سال گذشته در نهالستان‌ها با در نظر گرفتن جمعیت ارومیه برنامه ریزی و هدف گذاری صورت گرفته است و بر همین اساس در حال حاضر یک میلیون اصل نهال و درختچه زینتی تولید و مقرر شده است به صورت اصولی و پایه‌ای کاشت شود.
وی اضافه کرد: در راستای تغییر الگوی کشت در آذربایجان غربی تمامی نهال‌هایی که تولید شده‌اند بومی استان بوده و در برابر کم آبی مقام هستند.
شایگان افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با تمامی شهرداری‌های شهرستان‌ها اعلام آمادگی و همکاری لازم را دارد تا در جهت اصلاح الگوی کشت، از نهال‌هایی که در برابر کم آبی مقام هستند با نصف قیمت در شهرهای مختلف عرضه کند تا با صرفه جویی در مصرف آب، کمکی نیز به حوزه آب ریز دریاچه ارومیه صورت گیرد.   
وی به نحوه پخش نهال در روز درختکاری نیز اشاره و ادامه داد: در سطح شهر ارومیه 10 ایستگاه پخش نهال ایجاد می‌شود که به صورت رایگان در پارک شقایق، گوللر باغی، پارک ساعت، استقلال، گلدیس و نرگس و همچنین در چهار راه دانشکده، خیابان پرهیزکار، پل قویون، خیام جنوبی، و مقابل شهرداری مرکزی پخش خواهد شد.   
شایگان اضافه کرد: در تمامی فرهنگسراهای شهرداری ارومیه نیز آموزش گل کاری و نهال کاری انجام می‌شود همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.park.urmia.ir در ثبت نام اینترنتی کاشت نهال شرکت کنند تا با حضور  و بازدید کارشناسان و بررسی عرض پیاده رو، موقعیت و محل مورد نظر، نوع نهال را انتخاب کرده  و کاشت آن را به صورت تخصصی و اصولی در مقابل منازل انجام خواهند داد تا در آینده خسارتی در پی نداشته باشد.
مدیرعامل سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در پایان افزود: مقرر شده است که در هفته درخت کاری 2 هکتار زمین در پارک جنگلی شیخ تپه با حضور مردم و مسئولین جنگل کاری انجام خواهد شد و همچنین در فلکه بهداری محلی به نام  دره صدرا وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده به مساحت 7 هکتار جنگل کاری خواهد شد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید