05:01|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1397 - 12:45
کد خبر: 11444
نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان‌رهبری در گفت‌وگو با باریش:

تعزیرات حکومتی در بحث مبارزه با قاچاق فعالانه عمل نمی‌کند

برخورد با قاچاق‌های غیر سازمان یافته، بر عهده تعزیرات حکومتی است که متاسفانه این سازمان برای برخورد و مبارزه با این نوع قاچاق، فعالانه عمل نمی کند.
تعزیرات حکومتی در بحث مبارزه با قاچاق فعالانه عمل نمی‌کند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگارسرویس اقتصادی باریش، در خصوص کنترل مرزها از قاچاق ، اظهار کرد: با برخورد قهری نمی‌توان مرزها‌ی کشور را کنترل کرد به همین دلیل دولت باید با تامین شغلی مناسب وضعیت زندگی مرزنشینان را بهبود بخشد چرا که فقط برخورد قهری پاسخگوی امنیت مرزها نیست بلکه معیشت واشتغال مرزنشینان هم باید توسط دولت تامین شود.

وی بیان کرد:برخی از مسئولین متاسفانه با کمک رانت و نفوذی که به برخی اشخاص حقیقی فعال در زمینه قاچاق دارند، در بحث واردات کالای قاچاق فعالانه عمل می‌کنند که باید این ارتباطات زیرپوستی شناسایی و کنترل شود تا نتوانند از نفوذ خود در این زمینه استفاده کنند.

مبارزه با قاچاق‌های سازمان و غیر سازمان یافته در حیطه قوه قضاییه باشد

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با توجه به اینکه برخورد با قاچاق‌های سازمان‌یافته در حیطه قوه قضائیه و برخورد با غیر سازمان‌یافته در حیطه تعزیرات حکومتی است باید برای این منظور قانونی مصوب شود که مبارزه تنها بر عهده قوه قضائیه باشد.

وی ادامه داد: برخورد با قاچاق‌های غیر سازمان یافته، بر عهده تعزیرات حکومتی است که متاسفانه این سازمان برای برخورد و مبارزه با این نوع قاچاق، فعالانه عمل نمی کند این در حالیست که قوه قضائیه عملکرد مطلوب و قابل قبولی در حوزه مبارزه با قاچاق سازمان یافته دارد.

حجت‌الاسلام دیرباز گفت: باید برای مبارزه با قوانین سختگیرانه‌ای تصویب و از تجربیات کشورهای همسایه و حتی اسلامی در خصوص مبارزه با قاچاق استفاده شود.

مبارزه با قاچاق به گفتمان ملی تبدیل شود

این نماینده خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: نیازمند گفتمان سازی ملی مبارزه با قاچاق با توسل به تبلیغات گسترده رسانه‌های جمعی از جمله، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی صدا و سیما هستیم تا بتوانیم مسئولان را مجاب کنیم که به فکر راه حل برای مبارزه با این معضل اقتصادی باشند.

وی ادامه داد: اگر این گفتمان سازی انجام بگیرد مطمئنا وضعیت جامعه رو به بهبودی می رود و فشار اقتصادی کمتری هم به مردم وارد می شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید