04:22|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1397 - 20:41
کد خبر: 11401
مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

جهت راه‌اندازی مرکز تخصصی اوتیسم اعلام نیاز نشده است

تاکنون بر طبق عدم اعلام نیاز ضرورتی برای احداث و راه‌اندازی مراکز تخصصی نگهداری از بیماران اوتیسم در استان احساس نشده است و مراکز فعلی تنها جنبه آموزشی و توان‌بخشی دارند.
جهت راه‌اندازی مرکز تخصصی اوتیسم اعلام نیاز نشده است

سعید فریور، مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: تا کنون اعلام نیازی مبنی بر راه‌اندازی مرکز تخصصی نگهداری بیماران اوتیسم در استان نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها سه مرکز برای بیماران اوتیسمی زیر نظر بهزیستی خدمات لازم را به این بیماران ارائه می‌کند، خاطرنشان کرد: بیشتر خدماتی که از این مراکز ارائه می‌شود مهارت‌های آموزشی و توان‌بخشی است.

فریور معتقد است که سیاست مهم بهزیستی در ارائه خدمات به معلولان، سالمندان و بیماران خاص، نگهداشت بیماران در کانون و بطن خانواده است و مرکز تخصصی نگهداری که بتواند به صورت شبانه‌روزی از بیماران خاص مراقبت کند با این سیاست منافات دارد.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 185 بیمار اوتیسمی در استان از سوی سازمان بهزیستی شناسایی‌شده‌اند که در سه مرکز توان‌بخشی مربوط به این بیماران در شهرستان‌های مهاباد، بوکان و ارومیه مهارت توان‌بخشی را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی، مراکز فعلی برای بیماران اوتیسم مراکز اموزش های روزانه است که خدمات و مهارت‌های تحصیلی، توان‌بخشی و آموزشی را تحت نظر درمانگران متخصص ارائه می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید