09:21|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 07 بهمن 1397 - 11:55
کد خبر: 11225
شهردار کلانشهر ارومیه در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

صدور مجوز رایگان برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری

شهرداری ارومیه در راستای نوسازی و تقویت زیرساخت‌های شهری به افرادی که قصد احیاء و نوساری بافت‌های فروده را داشته باشند مجوز رایگان صادر می‌کند.
صدور مجوز رایگان برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری

محمد حضرت پور، شهردار کلانشهر ارومیه در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش اظهار کرد: علیرغم اینکه اقدامات بسیاری در احیای بافت‌های فرسوده شهری انجام گرفته است اما چون بخش عمده ای بافت فرسوده مربوط به بافت تاریخی می‌شود به همین دلیل ورود شهرداری برای نوسازی بافت با چالش مواجه شده است.
وی با اشاره به اینکه احیای بافت‌های فرسوده متمرکز شده در بافت تاریخی شهر باید با هماهنگی سازمان‌های مربوطه انجام شود، گفت: از 417 هکتار بافت فرسوده شهری بیش از 300 هکتار بافت تاریخی هستند که بازسازی آن پروسه و فرایند خاص خود را می‌طلبد.
بافت تاریخی؛ چالش اصلی در نوسازی بافت‌های فرسوده
شهردار ارومیه با بیان اینکه تنها 100 هکتار بافت ناکارآمد فرسوده شهری وجود دارد، خاطرنشان کرد: رسیدگی و تقویت زیرساخت‌های موجود در بافت فرسوده شهری از جمله اقداماتی است که شهرداری در راستای احیای بافت‌های فرسوده انجام می‌دهد.
حضرت پور، بهسازی و مرمت آسفالت، پیاده‌روسازی معابر در بسیاری از محله‌های بافت فرسوده شهر از جمله میدان ولایت فقیه، خیابان طالقانی، منتظری و شهید مدنی انجام گرفته است.
وی با اشاره به صدور مجوز صددرصد رایگان پروانه برای نوسازی بافت های فرسوده شهری، تصریح کرد: به دلیل اینکه بخش اعظمی از بافت‌های فرسوده ناکارآمد شهری در اختیار کسانی است که در حال حاضر توان لازم برای نوسازی را ندارند، به همین سبب اقدامات شهرداری در این حوزه با چالش مواجه شده است.
شهردار ارومیه با اشاره به عزم جدی برای احیا، مرمت و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری در سال آتی، یادآور شد: در سال 98 رقمی بالغ بر100 میلیارد تومان برای احیای بافت‌های فرسوده شهری درنظرگرفته شده است که این روند با شتاب بیشتری در سال آینده پیگیر شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید