04:59|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 04 دی 1397 - 19:19
کد خبر: 10996
مدیر امور شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در آذربایجان غربی:

پرداخت 166 هزار تسهیلات قرض‌الحسنه در استان/مددجویان کمیته امداد در قالب طرح امداد ولایت تسهیلات دریافت می‌کنند

از ابتدای سال 86 با شروع فعالیت بانک قرض الحسنه مهر ایران در آذربایجان غربی تا کنون 166 هزار تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان پرداخت شده است. 
پرداخت 166 هزار تسهیلات قرض‌الحسنه در استان/مددجویان کمیته امداد در قالب طرح امداد ولایت تسهیلات دریافت می‌کنند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش، علی نوروزی، مدیر امور شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در آذربایجان غربی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت یازدهمین سالگرد تأسیس این بانک، با تشریح اینکه ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه ماهیت وجودی این بانک است، اظهار کرد: در حال حاضر 530 شعبه در سراسر کشور خدمات به‌روز بانکداری را برای اقشار مختلف مردم ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه به جرأت می‌توان گفت که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نمود بارزی از بانکداری اسلامی است، تاکید کرد: که این بانک در رابطه با سوددهی و یا سود گرفتن از حساب‌های بانکی هیچ نوع فعالیتی ندارد و تنها فعالیت این بانک منحصر به حساب‌های قرض‌الحسنه است.
نوروزی، تعداد شعب فعال بانک قرض الحسنه مهر ایران در آذربایجان غربی را 24 شعبه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این بانک در تمام شهرهای استان حتی در دورافتاده‌ترین مناطق استان نیز دارای شعب فعال است و خدمات بانکی را به مردم ارائه می‌کند.
 وی همچنین به مسئولیت اجتماعی بانک مهر ایران اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت این بانک از سال 86 تا کنون 166 هزار فقره وام قرض‌الحسنه در استان به مبلغ 14 هزار و 400 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی همچنین افزود: در سال جاری بیش از 30 هزار فقره تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به ارزش ریالی 3 هزار و 600 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
نوروزی همچنین به پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار که اعتبار آن در سال گذشته اختصاص یافته است، اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح از سال گذشته آغاز شده و تاکنون برای یک هزار زن سرپرست خانوار در تسهیلات ارائه شده است و از مبلغ اختصاص‌یافته برای این امر تا کنون 80 درصد آن هزینه شده است.
مدیر امور شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در آذربایجان غربی، ادامه داد: برای حمایت از زندانیان آزادشده نیز تاکنون 336 مورد تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در راستای کمک به عدم بازگشت مجددأ زندانیان به بستر قبلی به مبلغ 31 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای مشارکت در بحث مسکن نیز با همکاری بنیاد مسکن آذربایجان غربی برای متقاضیان معرفی‌شده امسال 177 فقره تسهیلات پرداخت‌شده و همچنین برای توانمندسازی مددجویان بهزیستی و کمک به چرخه اشتغال این مددجویان از ابتدای امسال 22 مورد وام به ارزش 3.5 میلیارد ریال در اختیار مددجویان قرار گرفته است.
نوروزی با اشاره به ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد امام خمینی باهدف توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه گفت: از آغاز فعالیت بانک تاکنون857  مورد تسهیلات مختلف در اختیار مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است که 177 مورد آن مربوط به سال جاری بوده که مبلغ آن 31 میلیارد ریال است. 
وی، با تاکید بر این مطلب که تمام تسهیلات پرداخت‌شده این بانک از محل منابع داخلی انجام‌شده، به اجرای طرح معرفی‌شدگان صندوق امداد ولایت اشاره کرد و افزود: تفاهم‌نامه این طرح در پایتخت امضاء شده است و در قالب این طرح به مددجویان کمیته امداد در استان‌ها که معرفی می‌شوند تسهیلات پرداخت می‌شود و تعداد افراد معرفی‌شده به بانک‌های قرض الحسنه مهر ایران چهار ماه اخیر در آذربایجان غربی در قالب این طرح بیش از 1500 نفر بوده است.
مدیر امور شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در آذربایجان غربی در پایان به تسهیلات ارائه‌شده در قالب بنیاد برکت در استان اشاره کرد و گفت: در کل کشور چند شهر در استان‌ها برای اجرای این طرح انتخاب شده‌اند و در آذربایجان غربی نیز شهرستان تکاب انتخاب شده و بیشتر تسهیلات بنیاد برکت شامل روستاییان می‌شود و تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال به معرفی‌شدگان این طرح تسهیلات پرداخت‌شده و اجرای آن ادامه دارد. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید