08:10|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1400 - 13:39
کد خبر: 17670
یادداشت:

سرقت کابل‌های مخابرات زیر سایه بی‌توجهی مسئولان/چه کسی مسئول برخورد با این سارقان است؟

باتوجه به حاکمیت ویروس کرونا در کلانشهر ارومیه و وابستگی شهروندان به فضای اینترنتی، سرقت کابل‌های مخابراتی، موجب قطعی سیستم مخابراتی شهری شده که شکایت و نارضایتی کاربران را به دنبال دارد.
سرقت کابل‌های مخابرات زیر سایه بی‌توجهی مسئولان/چه کسی مسئول برخورد با این سارقان است؟

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرقت تاسیسات مخابراتی یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهروندان ارومیه‌ای بوده که موجب قطع ارتباط مخابراتی شده و با توجه به شرایط کنونی ناشی ازشیوع بیماری کرونا و لزوم استفاده هرچه بیشتر ازفضای مجازی، افراد را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

بر همین اساس طی یک سال گذشته گزارش‌های مردمی در ارومیه حکایت از افزایش میزان سرقت کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی دارد و اهالی مناطق مختلف شهر از سرقت کابل‌ها و به تبع آن قطع تلفن و اینترنت خود گلایه دارند.

طبق تصاویر و پیام‌های دریافتی، مخاطبان اظهار دارند که بلافاصله بعد از سرقت کابل مخابراتی این مسئله توسط اهالی آن منطقه به اداره مربوطه اطلاع داده شده است و تنها پاسخ مسئولان ذیربط در مقابل اعتراض آن‌ها این بوده که اعتباری جهت رفع این مشکل وجود نداشته و بایستی صبر کنند و یا اینکه هزینه بر عهده خود فرد می‌باشد.

این موضوع بارها توسط این پایگاه خبری به نقل از شهروندان جهت اطلاع رسانی به مسئولان مربوطه، مطرح شده است که متاسفانه تا کنون هیچ ارگانی پاسخگوی وضعیت فعلی در شهر نبوده است.

در واقع می‌توان گفت که اصلی‌ترین متضررین سرقت کابل‌های مخابرات شهروندان هستند؛ چرا که بدون شک این سرقت‌ها برای ارگان مربوطه هزینه‌بر بوده و این مردم هستند که بایستی مدتی را بدون ارتباط طی کنند.

در پایان لازم به ذکر است که سرقت کابل‌های مخابراتی در شرایطی اتفاق می‌افتد که به علت شیوع ویروس کرونا نیاز مردم به اینترنت بیشتر از قبل شده و بسیاری از اقشار از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش‌های خود را در بستر فضای مجازی فرا می‌گیرند و این مسئله به یک معضل کاملا جدی تبدیل شده که نیازمند رسیدگی متولیان امر در اسرع وقت می‌باشد.

سارامرادی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید