08:45|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1400 - 13:16
کد خبر: 17617
باریش گزارش می‌دهد؛

نارضایتی مسافران از نبود امکانات لازم در فرودگاه بین المللی ارومیه

بررسی آمار پروازهای داخلی در دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که این پروازها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش یافته‌اند.
نارضایتی مسافران از نبود امکانات لازم در فرودگاه بین المللی ارومیه

فرودگاه بین‌المللی شهید باکری ارومیه در سال ۱۳۴۲ در شمال شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی در ۳۴۳ هکتار احداث شده و در سال ۱۳۴۵ به بهره‌برداری رسیده است.

بنا به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی ارومیه، بررسی آمار پروازهای داخلی و خارجی بیانگر این است که تعداد پروازها در 10 ماهه سال جاری، 4585 بوده است که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش 45 درصدی داشته است.

در ادامه وی از افزایش 23 درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به سال گذشته خبر داد.

فاخری عنوان کرد: فرودگاه بین المللی ارومیه با انجام 52 سورتی پرواز در هفته میزبان مسافران می‌باشد.

وی افزود: از آنجایی که بخش قابل توجهی از پروازهای استان از طریق فرودگاه ارومیه انجام می‌شود؛ پروازهای داخلی این فرودگاه به مقصد تهران و مشهد و همچنین پرواز داخلی آن به مقصد استانبول دوبار در هفته و در روزهای پنج‌شنبه و دوشنبه صورت می‌گیرد.

باتوجه به اینکه استان آذربایجان غربی بدلیل همسایگی با کشورهای آذربایجان، ترکیه و عراق، دارای موقعیت خاص و استراتژیکی در کشور می‌باشد، توسعه و تکمیل امکانات فرودگاه بین‌المللی ارومیه قطعا به عنوان یکی از مرزهای هوایی مهم ایران می‌توان در پیشرفت استان تاثیر بسزایی داشته باشد.

طبق پیام های دریافتی، مخاطبان ضمن نارضایتی از نبود امکانات لازم در فرودگاه ارومیه اظهار می‌کنند: فرودگاه بین المللی ارومیه خدمات مناسبی برای مسافران ارائه نمی‌دهد و متاسفانه نبود امکانات در هنگام تاخیر پرواز یکی از مشکلات اساسی برای هر مسافری محسوب می‌شود.

در ادامه پیشنهاد می‌شود طرح‌هایی توسعه و بهسازی سالن پروازهای خارجی فرودگاه ارومیه، احداث پارکینگ طبقاتی، احداث جایگاه پمپ بنزین CNG، احداث کافی‌شاپ، بوفه‌های خوراکی و رستوران در سالن اصلی در جهت امکان استراحت و گذراندن زمان مسافران در هنگام تاخیر پرواز و دیگر خدمات خودرو و ماشین که مرتبط با محوریت فرودگاه می‌باشد در اولویت متولیان امر در جهت کسب رضایت مسافران فراهم شود.

 در پایان نیز انتظار می‌رود مسئولان ذیربط توجه ویژه‌ای نسبت به خدمات فرودگاه بین المللی ارومیهداشته باشند تا شهروندان با خیال آسوده از امکانات این فرودگاه استفاده کنند. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید