05:06|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 08 دی 1400 - 13:21
کد خبر: 17420
یادداشت:

عدم نظارت؛ مهم‌ترین عامل در نابسامانی سایت‌های خرید و فروش اینترنتی

خرید و فروش اینترنتی محصولات، این روزها به شدت رواج پیدا کرده بطوری که قیمت‌گذاری کاذب در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی و نبود نظارت بر آن‌ها، وضعیت خرید و فروش کالاهای مختلف را با بحران گرانی مواجه ساخته که رسیدگی و نظارت مسئولین ذیربط را می‌طلبد.
عدم نظارت؛ مهم‌ترین عامل در نابسامانی سایت‌های خرید و فروش اینترنتی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با توجه به شرایط کنونی جامعه و ظهور سویه‌های جدید کرونا، رغبت شهروندان برای استفاده از سایت‌های خرید و فروش آنلاین چندین برابر شده که در این میان افراد سودجو با ترفندهای مختلف سعی در فریب کاربران و کلاهبرداری از آن‌ها دارند.

در حال حاضر روزانه حجم زیادی معامله در این سایت‌ها اتفاق می‌افتد و مبالغ زیادی بین افراد رد و بدل می‌شود؛ همین موضوع باعث شده فضای مناسبی برای خرید و فروش و معامله بین افراد به وجود آید که هم برای برخی درآمدزایی داشته باشد و هم برای برخی دیگر باعث معامله اجناس دست دوم آن‌ها شود.

در ادامه می‌توان گفت که با راه اندازی این سایت‌ها و خرید و فروش اجناس دست دوم، استقبال مردم از خرید و فروش اجناس دست دو بیشتر شد به طوری که اکثریت افراد بعلت گرانی لوازم خانگی حداقل یک بار از آن استفاده کرده‌اند.

متاسفانه در این سایت‌ها برخی معاملات غیرقانونی بوده و طبق قانون کلاهبرداری محسوب می‌شوند؛ در واقع افراد سودجو با ورود به این سایت کاسبی خود را رشد داده‌اند برای نمونه افراد سفارش خود را ثبت می‌کنند ولی علاوه براینکه هیچ کالایی را برای آنان ارسال نمی‌شود، به تماس تلفنی یا پیام‌ها نیز پاسخگویی وجود ندارد و یا اینکه اگر کالایی ارسال شود، بی‌کیفیت بوده و نارضایتی کاربران را بر عهده دارد.

در برخی موارد نیز مشاهده می‌شود که افراد با انتشار آگهی‌های بی‌مفهوم سعی در تمسخر کاربران در این فضا دارند و این امر ناشی از بی‌توجهی و عدم نظارت مسئولین نسبت به چنین آگهی‌هایی در بستر سایت‌ها می باشد.

با توجه به پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان، متوجه این مساله می‌شویم که کاربران فضای مجازی و شهروندان برای تهیه لوازم مورد نیاز خود با مراجعه به سایت‌های خرید و فروش، با سهل انگاری و اعتماد بی‌جا مورد بزه واقع شده و در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

در ادامه لازم به ذکر است که کاربرانی هم که قصد معامله در این سایت‌ها را دارند بایستی حتما قبل از پرداخت هزینه از سلامت کالا و قانونی بودن آن مطلع شوند و  فریب ارزان بودن قیمت اجناس درج شده در آگهی را نخورده و از واریز وجه به عنوان بیعانه خودداری کنند.

سخن آخر اینکه انتظار می‌رود متولیان امر توجه ویژه‌ای نسبت به آگهی‌های مندرج در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی داشته باشند و برخورد قاطعانه با خاطیان این امر به عمل آورند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید