07:27|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آذر 1400 - 12:59
کد خبر: 17297
یادداشت:

عدم وجود زیرساخت‌های شهری؛ مطالبه اصلی معلولان در ارومیه

معلولان و سالمندان بخشی از افراد جامعه هستند که برای استفاده از خدمات و امکانات عمومی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و وجود موانع در فضای شهری ارومیه سدی در برابر فعالیت‌ آنها می‌باشد.
عدم وجود زیرساخت‌های شهری؛ مطالبه اصلی معلولان در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مناسب سازی معابر شهری در کلانشهر ارومیه برای معلولان جسمی و سالمندان چند سالی است که مطرح شده اما همچنان موانعی برای حضور اجتماعی اینگونه افراد در سطح شهری دیده می‌شود.

یک پله ساده، یک جدول نامناسب و یک میله در وسط پیاده‌رو همگی از عواملی هستند که باعث می‌شوند تا قشر ناتوان و سالمند، نتوانند به راحتی در شهر زندگی کنند.

نکته قابل ذکر این است که افراد سالمند و معلول نیز مانند سایر شهروندان در استفاده از خدمات شهری سهیم هستند اما دلایلی همچون خطرناک بودن عبور از خیابان، عدم وجود فضایی مناسب در معابر، پل های هوایی، پیاده‌روها، عدم وجود پله یا سکو و محل مخصوص برای ورود و خروج افراد معلول به ادارات و ...،  باعث شده که این افراد در برطرف کردن نیازهای روزمره خود با دردسرهایی رو به رو شوند.

بنا به گفته اکثریت کارشناسان و متخصصان، بارها این جمله را شنیده‌ایم که معلولیت محدودیت نیست اما واقعیت این است محدودیت‌هایی که وجود دارد عکس این جمله را برای همگان بخصوص افراد ناتوان ثابت می‌کند.

متاسفانه اراده جدی برای توجه به معلولین و سالمندان و مناسب سازی جامعه برای زندگی معلولین وجود ندارد و مسئله‌ای که ذهن را درگیر می‌کند این است که چرا هر چقدر قانون و اعتبار به دستگاه‌‌ها و مسئولان اختصاص می‌یابد باز در اجرا با مشکل مواجه هستیم؟؟

در پایان انتظار می‌رود توجه به حقوق افراد ناتوان و سالمند توسط مسئولان شهری افزایش یابد و با فرهنگسازی و آگاهی مردم، همه افراد جامعه را به سمت رعایت حقوق معلولین سوق دهند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید