04:15|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 23 آبان 1400 - 13:28
کد خبر: 17220
میوه‌فروش‌های بی‌قانون؛

ساماندهی وانت بارهای میوه فروش دغدغه‌ شهروندان ارومیه‌ای

ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در ارومیه به عنوان یکی از دغدغه‌های شهروندان در مدیریت شهری محسوب می‌شود که رفع این معضل نیازمند مدیریت جدی و اقدام اساسی از سوی مسئولان مربوطه می‌باشد.
ساماندهی وانت بارهای میوه فروش دغدغه‌ شهروندان ارومیه‌ای

سرویس اقتصادی باریش نیوز، با گذر از خیابان‌های شهری شاهد وانتی‌های خواهیم بود که هر روز صبح بساط میوه فروشی خود را پهن می‌کنند برای آن‌ها پایین یا بالای شهر فرقی ندارد همین که بتوانند میوه‌‎های به فروش رسانند، کافیست.

قیمت مناسب میوه‌ها در وانتی‌های میوه فروش نسبت به مغازه‌ها باعث استقبال مردم از این نوع کاسبی شده است.

از جمله مشکلاتی که وانتی‌های میوه‌فروش می‌توان به کیفیت پایین اجناس در بعضی مواقع و گلایه‌ها از درست نبودن ترازو و یا درست ننوشتن قیمت روی تابلو و مزاحمت‌هایی در خیابان و سد معبر برای مردم می‌شود، اشاره کرد.

اکثریت این وانتی‌ها با ترفند کوچک نوشتن کلمه نیم مشتری را برای خرید ترغیب می‌کنند؛ البته برخی اوقات نیز افراد تا زمان خرید میوه متوجه موضوع نمی‌شوند و پس از درخواست هزینه میوه خریداری شده توسط میوه‌فروش متوجه قیمت اصلی کالا می‌شوند.

هنگامی که مشتری متوجه این موضوع می‌شوند که قیمت این میوه به همان قیمت سطح بازار و یا حتی بیشتر نیز بوده و اغلب نیز به دلیل رودربایستی و یا اینکه دست خالی بازنگردد اقدام به خرید میوه با همان قیمت اصلی می‌کند.

از آنجایی که طی دو سال‌ اخیر افزایش قیمت میوه‌ها و هم‌چنین وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و از طرفی دیگر شیوع ویروس کرونا که کسب‌و‌کارهای مختلف را تحت تاثیر قرار داده، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است و در پی این موضوع با دیدن کلمه تخفیف بسوی آن ترغیب می‌شوند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولان امر با در نظر گرفتن این موضوع و تمامی جوانب در فکر چاره‌ای برای رفع مشکلات فوق الذکر و هم چنین ساماندهی وانت بار فروشان و فعالان در این حوزه باشند مسئله‌ای که در سال‌های گذشته فقط وعده داده شده و تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید