04:33|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آبان 1400 - 11:27
کد خبر: 17182
یادداشت:

گرانی و افزایش قیمت های لحظه ای در آذربایجان غربی بیداد می کند

متاسفانه این روزها دیگر هیچ تناسبی میان دستمزد کارگران و کارمندان و تورم حاکم بر جامعه وجود ندارد و همه اقلام اساسی تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است و این امر باعث نارضایتی و سرخوردگی مردم شده است.
گرانی و افزایش قیمت های لحظه ای در آذربایجان غربی بیداد می کند

سرویس اقتصادی باریش نیوز، با توجه به وضعیت حاکم بر جامعه شهروندان آذربایجان غربی  از سازمان های نظارتی درخواست دارند به فریاد مردمی که که در حال گذراندن سخت ترین روزهای زندگی خود هستند برسند و نظارت ها را سختگیرانه پیگیری کنندتا مردم بیشتر از این زیر بار فشار گرانی استخوانهایشان خورد نشود.

در دو سال گذشته گرانی مسکن، اقلم و کالاهای اساسی و...  در کشور و به دنبال آن استان آذربایجان غربی به وخیم‌ترین وضعیت خود طی سال‌های اخیر رسیده است، به طوری که رسانه های مختلف از اجازه دادن پشت‌بام‌ها و افزایش حاشیه‌نشینی خبر داده‌اند و این امر می تواند آغاز بحرانی جدی برای جامعه باشد.

افزایش لجام گسیخته تورم و گرانی مواد غذایی اصلی، هر روز، به حذف اقلام تازه‌ای از سفره شهروندان این استان منجر می‌شود. کار به جایی رسیده که حالا، خرید تخم مرغ و حتی لبنیات هم برای بسیاری از خانواده ها، مشکل شده و از توان خرید آن عاجزند!

پاسخگویی به مشکلات مردم به خصوص مشکلات معشیتی آنان کاری است که مسئولان موظف به انجام آن هستند و باید به صورت واضح و شفاف روی این مقوله کار شود نه اینکه با بی توجهی های خود آنها را نا امیدتر از همیشه کنند.

در این میان سوءتدبیر دولت های قبل و حتی دولت جدید و عدم توانایی در تنظیم بازار نیز سهم بزرگی دارد؛ چرا که ‌ تقریبا در همه حوزه ها، نقش دلال‌ها برجسته بوده، اما گویا دولت سیزدهم نیز هیچ برنامه مشخصی برای مبارزه با این عوامل گرانی ندارد و مردم نا امیدتر از همیشه مجبور به تحمل این گرانی های لحظه ای هستند.


افزایش قیمت کالاهای اساسی بر زندگی اقشار متوسط جامعه تأثیر زیادی گذاشته و باعث سقوط این قشر به زیر خط فقر شده، گرانی‌های لحظه ای سبب حذف فرآورده‌های پروتئینی از سفره‌های برخی از مردم شد و دیگر تحمل این شرایط برای‌شان سخت بوده و صدای آنها را در آورده است.

بسیاری از شهروندان اظهار دارند که صدای ما از گرانی در آمده ولی در این میان بیشترین فریاد ما از بی‌توجهی متولیان کنترل قیمت‌ها درآمده است، اینکه می‌بینیم مسؤولانی که با کلی امید انتخاب کرده‌ایم به وضعیت معیشت مردم توجهی ندارند بیشتر از هر چیزی باعث رنجش ما می شود.

گران شدن اجناس و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم زندگی را بر آنها سخت تر کرده است، امروز براستی مردم با گرانی شدید دست به گریبانند و گلایه هایی که گاهاً شنیده نمی‌شود و یا گوش شنوایی برای شنیدن آن وجود ندارد.

سخن آخر اینکه، با توجه به اینکه برخی خانوارها برای تامین مایحتاج زندگی خود با مشکل روبه‌ رو‌ شده‌اند و سعی می‌کنند برخی اقلام را از سبد کالای خود حذف کنند این نگرانی‌ و استرس در میان مردم به چشم می‌خورد که نتوانند برخی کالاها را تامین کرده و زیر بار تورم و گرانی قد خم کنند و در این میان می طلبد که مسئولان تکانی به خودشان دهند؛ چرا که واقعا بسیاری از شهروندان صرفا برای زنده نگه داشتن خود در تقلا هستند و اگر فکری به حال معیشتن آنه نشود عواقب بسیار جبران ناپذیری برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

شیرین شریفی





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید