05:07|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آبان 1400 - 13:32
کد خبر: 17180
یادداشت :

بلندگوی ضایعات فروشان صدای اعتراض شهروندان را در آورد

توسعه روزافزون شهر و افزایش شهر نشینی و مهاجرت روستاییان به کلانشهر ارومیه ، عدم فرهنگسازی و آموزش شهرنشینی منجر شده است مشاغلی همچون ضایعات فروشی ها و همچنین ادغام شدن مکان های غیر بهداشتی حاشیه شهری در داخل شهر ، مشاغلی پدید آمده اند که هم آلودگی صوتی به وجود آورده اند هم آلودگی بصری که نیازمند رسیدگی جدی مسئولان می باشد.
بلندگوی ضایعات فروشان صدای اعتراض شهروندان را در آورد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تجمع اصنافی چون ضایعات‌فروشان، در ورودی شهر آسیب جدی به چهره و منظر ورودی شهر ارومیه وارد کرده است و بر خلاف وعده خروج این قشر از شهر این آلودگی ها با گذر سال ها همچنان در شهر جریان دارند.

رشد روز افزون این قشر در داخل شهر نگرانی های بسیاری را برای شهروندان پدیدآورده است و باعث نارضایتی شده است رو اگر این نگرانی ها همچنان ادامه پیدا کند سرنوشت روشنی برای کلانشهر ارومیه در انتظار نمی باشد.

ضایعات فروشان با فعالیت خود موجب بروز معضلات بسیاری از جمله سدمعبر، تجمع ضایعات، پخش انواع آلاینده ها، آلودگی های صوتی و بصری و بر هم خوردن آرامش ساکنان آن مکان ها شده است.

به گفته برخی از شهروندان آهن آلات فروشان و ضایعات فروشان ورودی شهر ارومیه سالیان سال است که به یکی مسایل و دغدغه های شهری ارومیه تبدیل شده که هرساله مدیران شهری قول ساماندهی آن را می دهند ولی متاسفانه تاکنون برنامه ای اساسی برای ساماندهی آنها تدوین واجرایی نشده است.

با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در جامعه ، نیاز به در آمد برای امرار معاش در میان شهروندان به  شدت مشاهده می شود و مسئولان نیز باید بر این مسئله توجه کرده و شرایط را برای نیروی کار فعال فراهم سازد.


 در پایان روی سخن با مسئولان مربوطه می باشد که وعده های داده شده را جدی بگیرند و شهروندان را  همچنان چشم انتظار نگذارند و سامانی بر این نابسامانی جدی در شهر دهند و این بحران اساسی را برطرف سازند.


 

شهرزاد جمالی

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید