04:42|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 18 شهریور 1400 - 11:54
کد خبر: 16912
یادداشت:

نرم افزار های خرید و فروش آنلاین راهی برای کلاهبرداری مجازی

با توجه به شیوع کرونا و خطر هایی که جان مردم را در این روزها تهدید می کند، نرم افزارهای خرید و فروش آنلاین در میان مردم به خوبی رواج یافت و خود را جایگزین روش سنتی خرید و فروش در بازار ها کرد اما آنچه امروزه شاهد آن هستیم روش های مختلف کلاهبرداری های آنلاین است که همگام با این نرم افزارها در حال گسترش و توسعه است.
نرم افزار های خرید و فروش آنلاین راهی برای کلاهبرداری مجازی

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، در این روزهای کرونایی که هرگونه فعالیت خارج از خانه تهدیدی برای جان مردم محسوب می شود، سبک زندگی مردم نیز تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و با تغییراتی روبه رو شده است. نمونه ای ساده از این تغییرات، رواج پیدا کردن خرید و فروش آنلاین در میان مردمی است که تا دیروز به این سبک کسب و کار اعتماد چندانی نداشتند ولی امروز از سر ناچاری به آن روی آورده اند. 

با توجه به فواید این جنس کسب و کار می توان گفت این امر یک قدم مثبت در جهت پیشرفت و ترقی یک جامعه سنتی است اما متاسفانه همگام با همه گیری این نوع کسب و کار در میان مردم، سودجویانی هستند که روش های جدید کلاهبرداری روی آورده اند و با ساده ترین روش ها، نرم افزار های خرید و فروش آنلاین را دور زده و به جیب مردم شبیه خون می زنند. 

عدم وجود قوانین محکم و دقیق در این نرم افزارها باعث شده این افراد سودجو به راحتی بتوانند با اطلاعات جعلی حساب های کاربری متعددی برای خود راه اندازی کنند و با بارگذاری چند عکس فیک کاربران را گمراه کنند و سرشان کلاه بگذارند. 

از سویی بی توجهی مردم و عدم بررسی دقیق خریدهای انتخابی شان در این نرم افزار ها، باعث شده که با ساده ترین روش ها فریب بخورند و راه را برای این کلاهبرداران هموار کنند.

در پایان روی سخن با سازندگان این نرم افزارهاست که می توانند با انجام تمهیدات لازم و محدود کردن کاربران ثبت نامی در این سایت و همینطور اعمال مراحل قانونی در صورت وقوع جرم در مراجع قانونی از کاربران خود حمایت کنند و از هر نوع کلاهبرداری به واسطه نرم افزارهایشان جلوگیری کرده تا سلب اعتمادی از این سبک کسب و کارها صورت نگیرد و معیشت کاربران واقعی خود را با این چنین مشکلاتی روبه رو نکنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید