08:46|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 08 شهریور 1400 - 12:02
کد خبر: 16852
در مراسم بهره برداری از پروژه های هفته دولت استان عنوان شد:

آذربایجان غربی در رتبه ۱۱ کشوری کیفیت راه های ارتباطی قرار گرفت

به مناسبت هفته دولت از برخی از محورهای شریانی آذربایجان غربی با حضور جمعی از مسئولان استانی به صورت نمادین بهره برداری شد.
آذربایجان غربی در رتبه ۱۱ کشوری کیفیت راه های ارتباطی قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی، به مناسبت هفته دولت ۱۶ کیلومتر روکش آسفالت محور اشنویه - نقده به صورت نمادین از ۶۰ کیلومتر پروژه لکه گیری و روکش آسفالت محورهای شریانی آذربایجان غربی با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و جمعی از مسئولین ذینفع و محلی بهره برداری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت ، راه را یکی از مولفه های اصلی توسعه هر کشوری ذکر کرد و گفت : خوشبختانه در بحث احداث ، تعریض ، ارتقا و نگهداری راهها کارهای خوبی در استان انجام شده و در حال انجام است که جا دارد از مدیرکل ، پرسنل و راهداران اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تقدیر کرد.

آیدین رحمانی گفت : در هفته دولت ۳۹۳ پروژه عمرانی در بخش های مختلف از جمله راهداری و احداث راه روستایی با ۶۱۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و ۳۹ پروژه مختلف عمرانی نیز با ۱۳۳ میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی خواهد شد.

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه با اقدامات جهادی انجام گرفته در لکه گیری و روکش محورهای مواصلاتی و با اسکن جاده ها استان در رتبه یازدهم مطلوب ترین محورها در میان ۳۴ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور قرار دارد، افزود : از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر لکه گیری و روکش آسفالت به صورت ممتد و غیر ممتد در سطح محورهای استان انجام شده است و تا پایان فصل کاری سال جاری برنامه ریزی برای بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر انجام گرفته است.

وی از مهم‌ترین محورهایی که روکش آسفالت در آنها انجام گرفته و یا در حال انجام و برنامه ریزی است به محور شاهین دژ - تکاب ، میاندوآب - شاهین دژ ، مهاباد - ارومیه ، پیرانشهر - نقده ، ورودی پایانه مرزی تمرچین و ماکو - بازرگان اشاره نمود.

این مقام مسئول اظهار داشت : ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان آماده آسفالت است که به محض تامین قیر آسفالت خواهد شد و عملیات ساخت ۴۰ کیلومتر از راه های روستایی به میمنت هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

گفتنی است در ادامه بهسازی و آسفالت راه روستایی پروانه شهرستان اشنویه به طول ۲۴۰۰ متر و با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال نیز کلنگ زنی شد .
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید