07:35|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 01 خرداد 1400 - 11:31
کد خبر: 16325

آغاز واکسیناسیون علیه کرونا افراد بالای ۷۰ سال؛ جزئیات نوبت‌دهی هوشمند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: واکسیناسیون افراد ۷۰ سال به بالا از امروز آغاز شد و همه افراد ۷۰ سال به بالا می‌توانند در سایت واکسیناسیون کرونا ثبت‌نام کنند.
آغاز واکسیناسیون علیه کرونا افراد بالای ۷۰ سال؛ جزئیات نوبت‌دهی هوشمند

دکتر علیرضا رئیسی گفت: همه افراد بالای ۷۰ سال امروز در سامانه واکسیناسیون ثبت‌نام کنند و پیامک برای افراد ثبت نام کننده ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس تجربه دو هفته اخیر، تصمیم گرفتیم همه افراد در سایت salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و خودمان نوبت دهی کنیم تا ازدحام پشت در مراکز واکسیناسیون اتفاق نیفتد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وقتی افراد وارد سایت می‌شوند، هم باید شماره تماس و هم کد ملی وارد کنند. البته افراد می‌توانند شماره تلفنی وارد کنند که لزوما مربوط به خود شخص نیست. در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر هم نیازی به ثبت نام در سایت نیست. بهورزان و مراقبان سلامت تمام این افراد را می‌شناسند و اطلاع رسانی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت از طریق بهورزان و مراقبان سلامت انجام می‌شود.

دکتر رئیسی افزود: مقرر شده تا برای افراد بالای ۷۰ سال که پیامک برای آن‌ها ارسال نشده است واکسن در مراکز واکسیناسیون تزریق نکنند و افراد باید در هنگام تزریق پرینت یا پیامک را نشان دهند و این شرط تزریق واکسن است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واردات واکسن و تامین واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال نیز گفت: در چند روز اخیر ۲.۵ میلیون دوز واکسن وارد شده و با احتساب واکسن قبلی ۵.۵ میلیون دوز وارد و توزیع شده است و کمبود واکسن برای گروه سنی بالای ۷۵ سال و ۷۰ سال نداریم.

وزارت بهداشت هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هموطنان گرامی متولد ۱۳۳۰ به قبل (گروه سنی ۷۰ سال به بالا) برای دریافت نوبت واکسن کرونا از امروز باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

همه افراد ثبت‌نام شده به ترتیب سنی هوشمند نوبت‌دهی خواهند شد و محل و زمان دقیق واکسیناسیون به هر فرد با پیامک اعلام می‌شود.

حضور افراد در مراکز واکسیناسیون فقط بر اساس پیامک نوبت‌دهی است و مراکز واکسیناسیون از پذیرش افرادی که بدون نوبت مراجعه کنند معذور خواهند بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید