07:14|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1400 - 10:30
کد خبر: 16216
یادداشت:

بی‌تفاوتی مسئولین نسبت به زیان اصناف از محدودیت‌های کرونایی

در پی تبدیل وضعیت آذربایجان‌غربی به رنگ قرمز از لحاظ شیوع ویروس کووید-19، محدودیت فعالیت برای اصناف مشاغل گروه‌های ۲، 3 و 4 اعمال شده است که خسارات ناشی از این محدودیت‌ها نفس اصناف را بریده است.
بی‌تفاوتی مسئولین نسبت به زیان اصناف از محدودیت‌های کرونایی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، میزان ابتلای صعودی به ویروس کرونا و از همه مهم‌تر تعداد فوتی‌ها در آذربایجان‌غربی که روزانه به مرز بیش از 10 نفر رسیده است سبب شد بار دیگر ستاد استانی مقابله با کرونا تن به تعطیلی اصناف و بازاریان در شهرهای قرمز بدهد.

اخیرا با آغاز سال نو و عدم رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی صادره از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا محدودیت‌های 2 هفته‌ای برای گروه مشاغل 2، 3 و 4 در نظر گرفته شد که با توجه به تداوم وضعیت قرمز تعطیلی این گروه‌ها یک هفته دیگر نیز تمدید شد.

با انتشار خبر تمدید اعمال محدودیت بسیاری از اصناف در سطح استان ابراز نارضایتی کرده‌اند.

با توجه به پیام‌های مردمی از سوی مخاطبان که اظهار می‌کنند هنوز خسارات ناشی از تعطیلی‌های سال 99 و هم چنین رکود سنگین حاکم در بازار جبران نشده لذا اعمال محدودیت‌های جدید تیر خلاصی به اقتصاد و وضعیت معیشت اصناف می‌باشد.

از طرفی هم اکثریت اصناف در طول یکسال گذشته به امید رسیدن عید نوروز و رونق گرفتن بازار سپری کردند اما متاسفانه این امید با آمدن موج چهارم و گونه‌های جهش‌یافته کرونا به یاس تبدیل شد.

در این میان هستند اصنافی که با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و محدودیت‌های اعمال شده که درآمد آن‌ها را در طول این مدت به صفر رسانده است، سر ماه مجبور به پرداخت اجاره‌بها و یا وصول چک هستند.

هنگامی که کسبه اعتراض می‌کنند، برخی تصور می‌کنند که آن‌ها تنها به فکر کسب درآمد و پول هستند و سلامت مردم و رعایت اصول بهداشتی برای آن‌ها اهمیت چندانی ندارد اما واقعیت این است که فشارهای اقتصادی، چک‌، بیمه و مالیات امان آنان را بریده است.

متاسفانه در طول این ایام هیچ مساعدتی از سوی هیچ ارگان و یا مسئولی نسبت به اصناف در نظر گرفته نشده است و انتظار می‌رود برنامه‌ای در جهت بهبود وضعیت معیشت آنان و... اتخاذ شود تا بیش از این شاهد فلج شدن وضعیت اقتصادی در استان نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید