07:36|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 09 اردیبهشت 1400 - 09:33
کد خبر: 16190
یادداشت:

هزینه های کمرشکن؛ دردی بی درمان تر از کرونا برای بیماران کرونایی!

از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در ایران دولت اعلام کرده بود که درمان مبتلایان به این بیماری رایگان می باشد. اما متاسفانه هزینه درمان این بیماری نه تنها رایگان نبوده بلکه بسیاری از شهروندان و از هزینه‌های درمان بالای کرونا خبر می دهند.
هزینه های کمرشکن؛  دردی بی درمان تر از کرونا برای بیماران کرونایی!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها پرداخت هزینه های بیمارستانی برای افرادی که زندگی متوسط و یا درآمد ثابت دارند مشکل است چه برسد به آن هایی جزئ افراد کم درآمد جامعه هستند و با وجود شرایط اقتصادی نامناسب، تورم و وضعیتی که کرونا برای مردم ایجاد کرده پرداخت هزینه هایی مانند هزینه های بیمارستان برای آنها به دردی مضاعف تبدیل شده است.

بر اساس پیام های مردمی که بیمار یا همراه بیمار مبتلا به کرونا بوده‌اند، شرح داده‌اند که شرکت‌های بیمه خدمات درمانی حتی هزینه آزمایش خون و اسکن ریه را هم به طور کامل پرداخت نمی‌کنند، چه رسد به درمان کامل بیماری و بر خلاف وعده‌های مسئولان نه درمان کرونا رایگان است و نه همه افراد می‌توانند تست رایگان کرونا بدهند.

 علی‌رغم تلاش دولت برای درمان رایگان همه بیماران مبتلا به کرونا، هزینه ‌درمان این بیماری که برای برخی کمرشکن است نه تنها از سوی بیمه ها تمام و کمال پرداخت نمی شود بلکه برای افرادی که تخت پوشش بیمه نیستند نیز نجومی شده است تا آن جایی که برخی بیماران ترجیح می دهند در خانه بمانند و به بیمارستان ها مراجعه نکنند.

بیش از یک سال از همه‌گیر شدن ویروس کرونا درکشور می‌گذرد و در این میان دولت هنوز راهکار منسجمی برای مهار این بحران ندارد و متاسفانه وضعیت روز به روز وخیم تر می شود و در این وضعیت بحرانی متاسفانه بسیاری از بیمه‌های درمانی خدمات‌دهی کمتری نسبت به دیگر مواقع دارند.

به هر حال هزینه ها در درمان بیماران مبتلا به کرونا متغیر می باشد و هزینه های درمان وابسته به میزان روزهای بستری در آی سی یو و همچنین نوع بیمارستان (خصوصی یا دولتی) متغیر است. این روند در حالی است که موج چهارم ویروس کرونا هزینه روانی، اجتماعی و هزینه مالی بالایی برای کشور داشته و امروز با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و برخی تصمیمات شاهد گسترش آن در سراسر کشور هستیم. در اوضاع کنونی باید تصمیمات درستی متناسب با شرایط زندگی مردم گرفته شود تا این بیماری کنترل شود  تا هر روز شاهد از دست دادن هموطنان خود نباشیم

سخن آخر اینکه، کرونا علاوه بر این که اقتصاد کشور و دنیا را کوچک کرده است هزینه های بالا و جبران ناپذیری به خانوارها تحمیل کرده است که فراتر از انتظار بود و متاسفانه این هزینه ها بر بدنه جامعه تاثیر منفی داشته است.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

محمد ریوف دایمی
1400/02/10 - 02:56

سلام من کارگر ساخنمانی هستم نزدیک ده روز است که خودم وهمسرم به بیماری کرونا مبتلا شدیم تمام پسنداز خودرا خرج کردیم و مقداری هم قرض گرفتیم توتن کار کردن ندارم دارم ونه کاری هست آیا نهادی هست به ما کمکی جزعی کند دیگر هیچ پولی ندارم در خانه مانده ام