07:14|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 03 دی 1399 - 10:17
کد خبر: 15480
یادداشت:

تیغ تیز گرانی و روزه سکوت نمایندگان مجلس

افزایش قیمت کالاهای اساسی بر زندگی اقشار متوسط جامعه تأثیر زیادی گذاشته و باعث سقوط این قشر به زیر خط فقر شده و دیگر تحمل این شرایط برای‌شان سخت و صدای آنها را در آورده است.
تیغ تیز گرانی و روزه سکوت نمایندگان مجلس

سرویس اقتصادی باریش نیوز، رکود بازار اقتصادی، هزینه‌های خرید و ساخت مسکن و رشد تورم و در مقابل آن افزایش آمار بیکاری و کاهش قدرت خرید مردم بخشی از بحران‌هایی است که ناشی از یک اقتصاد بیمار، درهم شکسته و به بن‌بست رسیده می‌باشد.

در  این میان  با توجه به بحران های گریبانگیر اقتصادی باید  در جواب  ادعای کسانی که  می‌خواهند تمامی مشکلات و بحران ها را به کرونا ربط دهند باید گفت: آیا در نبود کرونا اقتصاد ایران رونق می‌گرفت؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت اقتصاد ایران سال‌هاست با بلایی شاید بدتر از کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند. کمتر سالی را با رشد مثبت اقتصادی یا تورم تک‌رقمی پشت سر گذاشته‌ایم… اگر کرونایی هم وجود نداشت سال۹۹ باز هم سخت‌تر از سال۹۸ برای اقتصاد و معیشت مردم می‌گذشت.

البته لازم به گفتن است که  این شرایط سخت برای کسانی است که در حال حاضر شغلی دارند و بیکار نیستند و هنوز به حاشیه شهرها و حاشیه گورستان‌ و روستاها پناه نبرده‌اند؛ قطعا وضعیت معیشتی حاشیه‌نشینان، گورخواب‌ها و کارتن خواب ها وحشتناک‌تر از سایر مردم محروم و فقیر است.

با نگاهی به عملکرد اغلب مسئولان آنچه مشهود است نوعی بی توجهی به مطالبات و خواسته‌هایی ا‌ست که از سوی مردم مطرح می‌شود. نکته جالب توجه آن که با بررسی خواسته‌های مردم نیز به این نتیجه می‌رسیم که اکثریت قریب به اتفاق این مطالبات آنقدرها هم پیچیده و بزرگ نیست و می‌توان بیشتر آن‌ها را مطالبه برای یک زندگی نرمال و حداقلی دانست.

بیشتر خواسته ها و مطالبات مردم استان به مسائل اقتصادی بازمی‌گردد. این مردم سال هاست که  با تورم دو رقمی و گرانی همیشگی اقلام اساسی زندگی خود مواجه هستند؛ پدیده‌ای که فعالان اقتصادی کشور دهه‌ها است که چشم‌انتظار بهبود پیدا کردن فضای کسب‌وکارو .. هستند.

از روز تشکیل مجلسی که شعار اصلی نمایندگانش بهبود وضعیت اقتصادی کشور بود، شاخص های اقتصادی روز به روز با نزول و سقوط بیشتری همراه بوده و بهای ارز، طلا، مسکن، خودرو و حتی سبد خانوار خانواده‌ها با تورمی افسارگسیخته در حال رکوردزنی است.
اما بهارستان نشینان در این  چند ماه  چه اقداماتی انجام داده اند و  تنها صدایی که از نمایندگان مردم در مجلس  به گوش نمی رسد، مطالبات بر زمین مانده شهروندان است.

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که نمایندگان مجلس متولیان مردم هستند بر این اساس باید به این موضوع ورود نمایند و نگذارند  تا این حد  مردم زیر بار گرانی کمر خم کنند چراکه این مردم با شور و شوق و امید به وعده های آنان پای صندوق های رای رفتند.







 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید