06:20|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 03 دی 1399 - 09:32
کد خبر: 15478
یادداشت:

نبود فرهنگ رانندگی مهم‌ترین عامل تصادفات شهری در ارومیه

فرهنگ سازی در رانندگی از موثر ترین راهکارها به منظور کاهش تصادفات در سطح شهری می‌باشد که بایستی مسئولین در ترویج آموزشات در جهت رانندگی تمام تلاش خود را به عمل رسانند.
نبود فرهنگ رانندگی مهم‌ترین عامل تصادفات شهری در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تصادف هایی که در سطح شهری اتفاق می‌افتد، از عمده ترین دلیل های صدمه های جانی محسوب می‌شوند که این روزها با گذر از خیابان های شهر دست کم با یک مورد روبه رو هستیم.

این تصادفات علاوه بر خسارت جانی، خسارت های مالی نیز برجای می‌گذارند که با توجه به این شرایط اقتصادی که امروزه در جامعه حاکم است، می‌تواند کمرشکن باشد.

خواب یكی از علت های اصلی حوادث رانندگی محسوب می‌شود، از این رو باید رانندگان در هنگام خستگی و خواب آلودگی از رانندگی پرهیز كنند زیرا بی توجهی به این مسئله مهم برای سرنشینان و عابران پیاده می‌تواند فاجعه آفرین باشد و اگر راننده، خود را به كشتن ندهد، به طور قطع سرنشینان و عابران پیاده را به كام مرگ می‌کشاند.

در برخی موارد هم می‌توان گفت راننده بدلیل تنش های عصبی و تضعیف روحیه دچار حواس پرتی در حین می‌شود و این مسئله می‌تواند تصادفات شدیدی به بار آورد.

در این موارد توصیه می‌شود که در حین عصبانیت و مساعد نبودن حالت روحی از رانندگی پرهیز کنند تا متحمل خسارت های جانی و مالی ناشی از تصادف نباشند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و نهادهای ذیربط تمام تلاش خود را در جهت فرهنگ سازی در بین رانندگان بکار ببرند تا بیش از این شاهد سانحه رانندگی در سطح شهری نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید