08:29|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آذر 1399 - 11:21
کد خبر: 15425
یادداشت:

سرعت گیر‌های شهری بلای جان خودرو‌ها

ایجاد سرعت گیرهای غیراستاندارد در سطح شهر ارومیه تبدیل به معضلی شده و مشکلاتی از قبیل تصادفات یا صدمه به خودروها را به بار آورده است.
سرعت گیر‌های شهری بلای جان خودرو‌ها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، هنگامی که از کلمه سرعت گیر استفاده می‌شود تنها هدفی که از این کار به ذهن خطور می‌کند کنترل سرعت خودروهایی است که رانندگان آنها در هنگام رانندگی چیزی به جز سرعت به ذهنشان نمی‌آید.

این روزها وجود سرعت گیر در خیابان ها و بلوارهای شهر ارومیه بیشتر از گذشته دیده می‌شود و رانندگان و صاحبان خودرو راهی جز تردد از روی آن ندارند، این سرعت گیرها که تعدادشان رو به فزونی است، در برخی نقاط مناسب اند و در برخی نقاط دیگر مایه دردسر و عذاب!

سرعت گیرهایی که در سطح معابر شهری نصب شده‌اند، جدا از استاندارد و یا غیر استاندارد بودن آن، مزایا و معایب بسیاری دارند و آنچه که ضروری جلوه می‌کند، رعایت اصول رانندگی و سرعت مطمئنه خصوصا در معابر شهری برای جلوگیری از بروز حوادث و تصادفات است.

اما در این میان سرعت گیر های غیر استاندارد مشکلاتی برای رانندگان به وجود می‌آورد و آنها را مجبور به پرداخت هزینه های تعمیر و مکانیکی اتومبیل های خود می‌کند که در این وضعیت اقتصادی می‌تواند تا چندین تومان برایشان آب بخورد. وجود سرعتگیرها موجب آسیب دیدن جلوبندی، سیستم ترمز و کلاچ خودرو ها و وسایل نقلیه می‌شود.

می‌توان گفت که در سطح شهرهای استان ساخت سرعتگیرها از نظر کمیت و کیفیت جای بحث دارد چرا که برخی از این سرعتگیرها بیشتر قلنج گیر هستند تا سرعتگیر.

ایجاد آب گرفتی پشت سرعت گیرها و سرعت کاه ها هنگام بارندگی و ازبین رفتن روسازی و افزایش تصادفات جلو به عقب بر اثر ترمز ناگهانی هم از دستاوردهای متادول سرعتگیرها می‌باشد.

افزایش فرهنگ درست رانندگی و رسیدگی مسئولین مربوطه هنگام ساخت سرعتگیر ها از نیاز های مبرم در سطح شهر ارومیه می‌باشد که بایستی حل شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

یاسین صفاری فر
1399/09/24 - 19:58

تقاطع بلوار دستغیب و دفاع مقدس قبل از چراغ قرمز سرعتگیر داره چرا؟ بزرگراه خاتم الانبیا قبل از پل سوم خرداد دور برگردان رو برداشتن ولی سرعتگیر رو نه چرا؟ اصلا انگار شهرداری با صافکاری ها و جلوبندی سازی ها قرارداد همکاری داره