04:56|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 25 آبان 1399 - 13:02
کد خبر: 15321
یادداشت:

گرانی مواد شوینده در بحران؛ کرونا بی انصافی که در حق مردم می شود

گرانی افسارگیسخته قیمت مواد شوینده، آن هم در روز‌های کرونایی به یکی از مشکلات در سبد خرید دهک‌های درآمدی آسیب‌پذیر جامعه تبدیل شده است.
گرانی مواد شوینده در بحران؛ کرونا بی انصافی که در حق مردم می شود

سرویس اقتصادی باریش نیوز، با شیوع ویروس کرونا در استان و توصیه مسئولان برای مهار کرونا، شست و شوی مداوم دست ها با آب و صابون می‌باشد. متاسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی و گرانی های اخیر در فروش مواد شوینده مردم نگران معیشت و تامین اقلام ضروری برای گذران زندگی هستند.
از طرفی هم می‌توان گفت پس از شیوع ویروس کرونا، سهم مواد شوینده در سبد هزینه خانوار افزایش یافته است ولی تا کی مردم می‌توانند بار سنگین این گرانی ها را به دوش بکشند.
هرچند هنوز مواد شوینده و بهداشتی که قیمت قبل بر روی آنها درج شده در بازار موجود است اما به اذعان صاحبان همان فروشگاه‌ها در روزهای آینده با ورود کالاهای جدید به انبار قیمت‌ها نیز تا 40 درصد افزایش خواهد داشت.
در دوران کرونا مصرف مواد شوینده به خصوص مایع دستشویی و صابون افزایش یافته است و این افزایش قیمت باعث کلافگی مردم شده است.
مردم اکثرا این سوال را در ذهن خود می‌پرورانند که با وضع این قیمت ها چگونه می‌توان برای جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا تلاش کرد؟ چرا نظارتی در این باره از سوی هیچ ارگانی وجود ندارد؟ تکلیف مردمی که توان خرید مواد شوینده را ندارند این وسط چه می‌شود؟ متاسفانه اینها سوال هایی هستند که همچنان بدون جواب باقی مانده اند.
در پایان انتظار می‌رود در پی این گرانی ها و مسائل مسئولین پاسخ قانع کننده ای برای مردم داشته باشند و رسیدگی و نظارت های لازم را برای رفع این مشکل به عمل آورند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید