08:30|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 15 آبان 1399 - 10:42
کد خبر: 15274
یادداشت:

جا خوش کردن گرانی در ایستگاه میوه فروشان

در حالی که میوه فراوان در بازار وجود دارد اما قیمت ها به حدی گران است که قشر متوسط و ضعیف جامعه توان خرید ندارد در حالی که هیچ کسی پاسخگو دلیل این گرانی ها نیست.
جا خوش کردن گرانی در ایستگاه میوه فروشان

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها اوج تنوع میوهجات با طعم های متنوع است اما متاسفانه گرانی باعث ناتوانی اکثریت قشر متوسط به پایین شده است.
در برخی مواقع اختلاف قیمت از مزرعه تا بازار به حدی بالاست که میوه با چند برابر قیمت واقعی به دست مصرف کننده می رسد. در این میان تنها قشری که زیان میبیند قشر متوسط به پایین جامعه است.
با توجه به وضعیت اقتصادی و شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی عده زیادی از کار بیکار شدند و گذران زندگی آنها با مشکلاتی مواجه شده است.
در بسیاری از مواقع قیمت خرید محصولات در بازار به حدی پایین است که کشاورز تمایلی به برداشت محصول ندارند و با استمرار این روند، آینده تولید در معرض خطر قرار می‌گیرد.
به دلیل عدم نظارت و کنترل قیمت میوه مشکلات بسیاری برای شهروندان برای تهیه میوه مورد نیاز ایجاد شده است. مشکلاتی که می‌تواند سلامتی‌شان را تهدید کند. با شیوع کرونا نیاز مردم به ویتامین های موجود در میوه‌جات برای حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن افزایش یافته است.
به همین دلیل می‌توان ویروس منحوس کرونا را یکی از دلایل عمده گرانی میوه در بازار امروز دانست و همین گرانی بر اقتصاد خانوارهای ایرانی تأثیر فراوانی گذاشته است.
در آشفته بازار اقتصادی افراد ضعیف و کم درآمد جامعه با مشکلات متعدد اقتصادی رو به رو هستند و نیاز است تا مسئولین و متولیان امر در راستای رفع مشکل گرانی میوه اهتمام ویژه داشته باشند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید