04:18|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آبان 1399 - 11:36
کد خبر: 15224
یادداشت:

ضرورت ساماندهی و هوشمندسازی پل عابر پیاده در ارومیه

ضرورت هوشمندسازی و ساماندهی پل های عابر پیاده جهت کاهش تصادفات و راحتی عابران پیاده مسئله ضروری است که نیازمند اجرایی کردن مسئولین می باشد .
ضرورت ساماندهی و هوشمندسازی پل عابر پیاده در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز ، پل عبور عابر پیاده به پلی گفته می‌شود که به منظور رفت‌وآمد افراد از جایی به جای دیگر ساخته می‌شود. این گونه پل‌ها، معمولا برای عبور امن افراد پیاده از موانع طراحی می‌شوند.

در واقع می توان گفت پل عابر پیاده سازه ای است که برای حفظ ایمنی شهروندان در محل های شلوغ و پرترافیک نصب می شود و علاوه بر جنبه ایمنی ، قابلیت نصب تابلوهای تبلیغاتی را نیز دارد که این مسئله در محل های پرترافیک علاوه بر تامین هزینه های ساخت پل ، میتواند برای کارفرما جنبه درآمدزایی نیز داشته باشد.

  با توسعه ارومیه و استفاده گسترده از اتومبیل در سطح شهر ، ضرورت ایجاد فضای اختصاصی و پل های عابر پیاده جهت کاهش آمار تصادفات بعمل آمده است . یکی از عمده ترین دلایل تصادفات استفاده نکردن از پل عابر پیاده می باشد.  

  برخی از پل ها با وجود بنر های تبلیغاتی به تونل وحشت تبدیل شده اند و محیطی ناامن برای شهروندان بوجود  آورده اند.

وجود پل‌های عابر پیاده در خیابان‌ها اطمینان خاطری هم برای عابرین پیاده و هم برای رانندگان بوجود می‌آورد اما با وجود این مسأله، شاهد عدم استقبال مردم از این معابر امن عبور و مرور هستیم.

از عوامل کاهش اثربخشی پل عابر میتوان ؛ عدم مکان یابی مناسب ، عدم کاربرد برای همه اقشار ، عرض کم خیابان ، زمان بر بودن ، عوامل مزاحم و... نام برد . مورد دیگری نیز وجود دارد ان هم این است که افراد سالمند بدلیل مشکلات جسمی اعم از اتروز دیسک و... نمی توانند از پل عابر استفاده کنند‌.

در این شرایط انتظار می رود شهرداری با توجه به وضعیت سالمندان و دلایل ذکر شده برای عدم استفاده از پل را مد نظر کار خود قرار دهد و جهت هوشمند سازی و ساماندهی پل های عابر پیاده اقداماتی را بعمل درآورد

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

کیمیا خجسته
1399/08/07 - 12:46

ترا خدا اقای شهردار بف فکر سالمندان هم باشید مخصوصا پل شهر چایی که بیشتر سالمندان میرن پارک شهر چایی