07:36|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 05 مرداد 1399 - 10:16
کد خبر: 14771

وعده‌ها برای ساماندهی سدمعبر ارومیه به جایی نرسید

وعده‌های شهرداری برای ساماندهی سدمعبر که معضلی چند ساله در پیکره شهری ارومیه است، هنوز به جایی نرسیده است.
وعده‌ها برای ساماندهی سدمعبر ارومیه به جایی نرسید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، سد معبر یکی از معضلات مهم شهری است که با افزایش شهرنشینی و گسترش زندگی شهری هر روز پیچیده تر می شود.

ارومیه که هنوز بر سر کلانشهر بودن یا نبودنش اختلاف اساسی بین علمای شهری وجود دارد نیز علیرغم وعده‌ها هنوز از مشکل سدمعبر در خیابانهای اصلی و فرعی رنج می‌برد.

مدیران شهری اگر چه هر سال برنامه‌هایی را برای رفع این مشکل در ارومیه ارائه می‌دهند اما از آنجایی که این برنامه ها بیشتر نمایشی و فصلی است بعد از مدت‌ها باز همان آش و همان کاسه می‌شود و معضل سدمعبر هم لاینحل باقی می‌ماند.

برخوردهای ضربتی و چکشی با معضل سدمعبر در ارومیه که هر سال اجا می شود تاکنون نتوانسته خروجی مناسبی برای حل دائمی این مشکل شهری داشته باشد و این امر نشان می‌دهد که مدیران شهری باید در اجرای برنامه های ساماندهی سدمعبر کمی خلاقانه تر فکر کنند و طرح‌های آینده نگرانه ارائه دهند.

سال گذشته از سوی مدیران شهری اعلام شد که قرار است برای ساماندهی معضل سدمعبر و سرو سامان دادن به دست فروشانی که در پیاده‌روها بساط می‌کنند غرفه هایی واگذار شود ولی در عمل چون مکان یابی مناسبی برای این غرفه‌ها انجام نشده بود، نه دست فروشان رغبتی برای دریافت غرفه داشتند نه مردم حاضر شدند که برای خرید به این مکان‌ها مراجعه کنند.

دست‌فروشان تنها یک روی سکه سدمعبر در خیابانهای ارومیه است، روی دیگر این سکه مغازه‌دارهایی هستند که حریم پیاده‌رو و حتی بخشی از خیابان را نیز حریم و ملک خصوصی خود می دانند و اجازه می دهند به حقوق شهروندان تجاوز کنند و بساط مغازه خود را در پیاده‌روها پهن کنند.

نکته قابل تامل این موضوع آنجایی است که برخی ها در غفلت مدیران شهری حریم پیاده روی روبروی مغازه خود را با قیمت های سلیقه ای به دستفروشان اجاره می دهند و برای خودشان از معابر شهری دکان باز کردند.

سدمعبر در خیابانهای ارومیه معضل امروز و دیروز این شهر نیست و خیلی وقت است که این مشکل وجود دارد و متاسفانه هر سال به دلیل نبود جدی برای حل آن نه تنها چاره ای برای برطرف شدن آن نمی‌شود بلکه به گستردگی این معضل در سایر خیابانهای شهری نیز افزوده می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید