07:42|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 28 تیر 1399 - 10:23
کد خبر: 14721

کرونا رفتنی نیست/ بی‌خیال نشوید

کرونا تا زمانی که درمان قطعی برای مهار آن پیدا نشود رفتنی نیست و بی‌خیالی در شرایط فعلی سهم مهلکی است که می‌تواند فرد را قربانی این بیماری کند.
کرونا رفتنی نیست/ بی‌خیال نشوید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا روزانه چندصد نفر را در آذربایجان‌غربی درگیر می‌کند و تاکنون بیش از 400 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند، علیرغم محدودیت‌های کرونایی که وارد سومین هفته اعمال خود در استان شد ولی هنوز شرایط در این استان قرمز است و خبری از خود مراقبتی‌های جدی نیست.

روزهای آخر هفته بازهم برخی اماکن تفریحی و گردشگری با وجود اعلام محدودیت ورود شاهد حضور مردم برای گذران تعطیلات آخر هفته است و با اینکه بارها گفته شده کرونا به این زودی رفتنی نیست ولی برخی ها ظاهرا بی خیال این ویروس شوم شدند.

به گفته محققان بهداشت و سلامت بهبودیافتگان بازهم در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند و یک بار مبتلا شدن به این بیماری نشانه مصونیت همیشگی نیست از این رو بی خیالی بهبودیافتگان به کرونا می تواند بازهم برایشان دردسرساز شود.

خیلی وقت است ظرفیت بیمارستانهای کرونایی در ارومیه پر شده است و دیگر تخت خالی برای پذیرش بیماران عادی وجود ندارد اما بازهم قابل درک نیست که چرا شرایط موجود از سوی برخی از افراد با خودخواهی تمام نادیده گرفته می شود.

شیوع ویروس کرونا در حال حاضر کشور را در شرایط جنگی قرار داده است و انتظار می رود در چنین شرایطی مردم با همیاری و همدلی به مقابله با این دشمن نامرئی بروند نه اینکه خودشان زمینه را برای سلطه جویی بیشتر آن فراهم کنند.

کرونا رفتنی نیست مگر اینکه مردم و مسئولین دست در دست هم با عزم و اراده جدی تر وارد صحنه مبارزه شوند و حداقل تا زمانی که واکسن و راه درمان قطعی آن کشف شود خود مراقبتی را سپر جان خود در برابر این بیماری کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علی
1399/04/29 - 00:02

خوب است