06:02|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 08 تیر 1399 - 11:00
کد خبر: 14588
یادداشت:

چرخه اصلاح دوربرگردان‌های شهری ارومیه معیوب است

یکی از عواملی که معضل ترافیک ارومیه را تشدید می‌کند وجود دوربرگردان‌های غیراصولی است که به نظر می رسد چرخه فعلی از تصویب تا اجرا برای رفع این مشکل معیوب است.
چرخه اصلاح دوربرگردان‌های شهری ارومیه معیوب است

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، ترافیک در ارومیه یکی از عمده مشکلاتی است که در طول روز مردم با آن دست وپنجه نرم می‌کنند، علل متعددی دارد که دوربرگردا‌ن‌های غیراصولی می‌تواند یکی از آن‌ها محسوب شود.

گزارش‌های میدانی و تصاویر بسیاری که تاکنون منتشر شده است حکایت از کلافگی و نارضایتی مردم دارد که تا کنون توجهی از سوی نهاد متولی به این موضوع نشده و این مسئله سبب گلایه‌های بی شماری از سوی افراد شده است از این رو پیشنهاد می‌شود مسئولین به فکر چاره‌ اساسی برای مدیریت این وضعیت باشند.

دوربرگردان‌های غیراصولی در ارومیه موجب ایجاد ترافیک سنگین می‌شود که این ترافیک در ساعت مشخص اوج بیشتری می‌گیرد و متاسفانه علیرغم اینکه بارها انتقادات در پیرامون این موضوع انجام گرفته اما ترتیب اثری از سوی مسئولین شهری برای ساماندهی اوضاع دوربرگردان‌ها در نظر گرفته نشده است.

همچنین دوربرگردان‌ها در داخل و خارج ازشهر ارومیه به دفعات مکرری موجب تصادف های فاجعه باری شده است که در طول سالیان متوالی هیچ راهکار تازه ای  برای کاهش این مشکلات ارائه نشده است .

به‌نظر می‌رسد نبود افراد متخصص جهت ساماندهی و مدیریت دوربرگردان‌های غیراصولی یکی از خلاءهای اساسی به‌شمار می‌رود که موجب شده در این سال‌ها شاهد تغییر چشمگیری در این حوزه نباشیم و هر بار پس از انتقاد رسانه‌ها از وضعیت دوربرگردان‌های غیراصولی مسئولین با برگزاری یک جلسه نمایشی و تصویب قوانینی که که عملا روی کاغذ است  و  به مرحله عمل نمی‌رسد بحث را خاتمه می‌دهند ، همچنین به نظر می‌رسد مصوبات شورای شهر نیز برای اصلاح آن خروجی چندان قابل قبولی نداشته است که بعد از سالها آش همان آش است و کاسه همان کاسه!


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید