05:56|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1399 - 12:35
کد خبر: 14522
یادداشت:

تفریحی که به قیمت جان تمام می‌شود

شناکردن افراد در آبهای آزاد و گشت سدهای آذربایجان‌غربی به دلیل نداشتن مهارت کافی گاهی اوقات به قیمت از دست رفتن جانی تمام می‌شود.
تفریحی که به قیمت جان تمام می‌شود

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، آذربایجان‌غربی در شمالغرب کشور واقع شده و دارای 14 سد و تعداد زیادی رود و رودخانه است که همزمان با ورود فصل گرما مورد برای تفریح در اطراف این مناطف اتراق می‌کنند.

بعضی از افراد بر این باروند که شناکردن در سدهایو رودخانه‌های آرام خطرآفرین نیست ولی این موضوع با دلیل عدم مهارت کافی در شنا و همچنین نداشتن شناخت از منطقه ممکن است بسیار مشکل ساز شود و گاهی به قیمت جان افراد نیز تمام شود.

سطح زیرین سدها فشار بالاتری نسبت به روی سد دارد و باعث تنگی نفس شناگر می‌شود که در نتیجه موجب غرق شدن حتی شناگران ماهر نیز می‌شود.

همه‌ساله با نزدیک‌شدن به فصل تابستان و گرم شدن هوا متأسفانه شاهد افزایش آمار غرق‌شدن افراد در سدها و رودخانه‌های استان هستیم در حالی که مسئولین همواره هشدار می کند که اینگونه مکان ها محل مناسبی برای شناکردن افراد نیست.

امسال از اول فروردین تا 29 خرداد 8 نفر در سدها و آب‌های استان غرق شدند و این آمار نشان دهنده این است که مردم به هشدارها و علائم شنا ممنوع و احتمال غرق شدگی توجه نمی‌کنند.

متاسفانه عده ای با نداشتن مهارت کافی و شیرجه زدن در آب رودخانه با جان خود بازی می‌کنند و نه تنها به خود آسیب می‌زنند بلکه چندین خانواده را عزادار می‌کنند.

برای پیشگیری از بروز چنین اتفاقاتی بهتر است، علائم هشداردهنده را جدی بگیریم تا از بروز حوادث ناگوار برای خود و خانواده جلوگیری کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید