06:14|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399 - 08:45
کد خبر: 14426
یادداشت:

خیز مجدد کرونا در آذربایجان‌غربی

متاسفانه شیوع کرونا در روزهای اخیر قوت بیشتری پیدا کرده و علیرغم هشدارهای مسئولین برای جدی گرفتن این ویروس آمار مبتلایان هر روزصعوی تر می‌شود.
خیز مجدد کرونا در آذربایجان‌غربی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، آذربایجان‌غربی جزو استان‌هایی است که این روزها جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت چندین بار اعلام کرده در وضعیت هشدار قرار دارد و افزایش هر روزه آمار مبتلایان یک زنگ خطر برای جان مردم است که اگر ادامه داشته باشد تبعات جبران ناپذیری در پی دارد .

نبود نظارت‌های جدی برای کنترل بیماری و عدم برگزاری منظم جلسات ستاد مبارزه با کرونا نسبت به ماه‌های ابتدایی همه گیری ویروس در کنارعدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در افتتاحیه‌ها و مراسم‌های غیرضروری آنهم در این روزها همگی وسیله‌ای شدند تا این ویروس نامحنوس نه تنها خیال رفتن نداشته باشد بلکه بیشتر از گذشته در بین مردم جولان بدهد.

همزمان با بازگشایی اماکن عمومی مردم نیز با احساس اینکه کرونا تمام شده به ندرت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند و این یکی از علل خیز دوباره کرونا در استان است که ادامه آن می‌تواند قربانی‌های زیادی بگیرد و مدت‌ها آذربایجان‌غربی را درگیر خود کند.

تصاویر و گزارش‌های میدانی حاکی است بازگشایی بدون نظارت و عدم سخت گیری در اعمال قوانین یکی از عمده‌ترین مواردی است که به گسترش این بیماری دامن می زند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید جلوگیری شود.

همزمان با اعلام رسمی موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور از مردم نیز انتظار می رود کرونا را نادیده نگیرند و با سهل انگاری بیشتر از این زمینه را برای بدتر شدن وضعیت سلامت جامعه فراهم نکنند.

بد نیست بدانید براساس آخرین آمار از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون بیش از 6 هزار و 696 نفر در استان به این ویروس مبتلا شدند و متاسفانه 241 بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و در صورت بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری وضعیت این آمار همچنان می تواند سیر صعودی داشته باشد و کرونا هم جزوی از زندگی مردم شود البته با آسیب هایی که گاهی جبرانش هم غیرممکن می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

سولماز پورک
1399/03/20 - 18:54

از مسئولین خواهش میکنیم محدودیتهارا دوباره اعمال کنن چون کسی پروتکل ها را رعایت نمیکند بچه های ما با ترس در جلسه حاضر میشوند.در مقابل مدارس ببینید که چگونه دانش آموزان همدیگر را در آغوش می کشند

khosdan
1399/03/17 - 18:18

سلام اگرمسئولین ویروس کرونارا ساده نمی انگاشتند.مردم هم جدی میگرفتند. جاییکه اجازه میدهند غذاخوریها رستورانها. کافه ها حتی قهوه خانه ها سرویس بدهند مردم می پندارند کرونا تمام شده .